DAGENS LILLA " LE EN SMULA "

En man är ute och promenerar på en strand i Kalifornien och funderar över livet när han helt plötsligt utbrister:
- Herre, uppfyll en önskan åt mig!
Plötsligt fylls himlen av mörka moln över hans huvud och han hör Gud säga med mörk röst:

- Eftersom du har försökt att vara mig trogen på - alla sätt, ska jag uppfylla en av dina önskningar.
Mannen säger:
- Herre, bygg mig en bro till Hawaii så jag kan åka dit när jag vill.
Gud svarade:

- Din önskan är mycket materialistisk. Tänk dig hur mycket tänkande och arbete det krävs för att den ska gå att bygga. Tänk bara på pelarna som ska gå ända till botten på oceanen! Tänk dig hur mycket betong och stål det skulle gå åt! Jag kan göra det, men det är väldigt svårt för mig att uppfylla dina önskningar om så världsliga ting. Ta dig lite mer tid och tänk ut en annan önskan. En önskan som du tycker skulle ära och glorifiera mig.
Mannen tänkte en lång stund och till slut sade han:

- Herre, jag har varit gift och skilt mig fyra gånger. Alla mina fruar har sagt att jag är okänslig och inte bryr mig om dem. Jag önskar att jag kunde förstå mig på kvinnor. Jag önskar att jag kunde förstå hur de känner inombords. Jag vill veta hur de tänker när de vägrar prata med mig, varför de gråter och vad de menar när de säger: ingenting. Jag vill veta hur man gör en kvinna verkligt lycklig. Efter ett par minuter sade Gud:
- Vill du ha två eller fyra filer på den där bron?

Kommentarer
Postat av: Majsan

Den var bra! Härligt att börja dagen med att få skratta.

2010-01-27 @ 08:42:10
Postat av: Camilla (isabelles mamma)

Hejsan.



Hur har ni d där..ja ha halft läst egenom din blogg sen jag senast var in,men jag har haft så mycket på g så jag hinner int läsa allt :( Hoppas jag hinner in hit lite senare ikväll o läsa ikapp :):)



Kram!

2010-01-27 @ 16:05:10
Postat av: Saran

hehe hej :) Jag køpte skinnjackan som kissie hade på sin blogg :D Tror den kommer sitta riktigt bra till en helt svart out-fit :)

2010-01-27 @ 17:38:38
URL: http://saharan.blogg.no
Postat av: Saran

jaa, precis! Jag med :) Tufft till det mesta :)

2010-01-27 @ 18:40:44
URL: http://saharan.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0