PENNYWISE VS CHUCKY

Ibland finns det filmfigurer man inte glömmer i första taget. När jag var barn så var det två jag minns särskilt väl och också flera med mig minns dessa.
Först har vi den där äckliga clownen Pennywise från filmen " Det " och så har vi Chucky från
" Den onda dockan "
Jag hade dockor hemma på mina föräldrars vind och skulle man ha något från vinden så satt dom där äckliga dockorna där och stirrade på en med sina blundögon färdiga att hoppa på en. Jag tyckte inte om sådana dockor på länge och speciellt inte en på dryga metern efter att ha sett filmen om Chucky.


Pennywise, ja han kunde ju komma upp ur duschventilen, det visste man ju efter att ha sett " Det ". Och så kom det ballonger, ballonger och Pennywise, en klockren kombination. Men duscha  var ju nödvändigt och inte dök det upp någon clown heller. Nu var jag ju inte något litet barn då jag såg filmerna men nog väl 14. Jag hade ju lätt att hra vilka filmer jag ville på Video Corner som då låg där intill Ekoteket. Åldersgränser var det inga bekymmer med, jag tog vad jag ville och betalade och gick hem och kollade, alla kollade väl? " Det " förstår jag att den var psycho och välgjord eftersom det är Stephen King som skrivit romanen från början, och med honom har man sett en hel del filmer varav " Lida " är riktigt bra.




 

Pennywise

 

 

Chucky.

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv; Tack :-)

2010-03-03 @ 21:13:14
URL: http://fannileon.blogg.se/
Postat av: Teresa /TUMADRE

Tack för din kommentar.



Jag måste bara få säga att jag inte har kikat in hos er på hur länge som helst nu, och så möter jag en oväntad text... Att Lova är drabbad av skitsjukdomen. Hur kan jag ha missat en sådan livsomvälvande sak? Det hoppade till i hjärtat och ögonen tårades. Jag har varit helt ovetandes om detta. Jag hoppas i alla fall av hela mitt hjärta och min själ att Ni vinner kampen. All styrka åt Er...

2010-03-03 @ 21:39:42
URL: http://tumadre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0