I SORGEN

I sorgen finns glädjen i en och samma dag. Idag var vi till MVC igen. Och fått lyssna på bebisens hjärtljud och mätte magen för första gången. Den var förvånansvärt stor 19,5 cm i vecka 17+3 vilket gjorde att jag hamnade över översta kurvan på SF måttet. Därför ville ju läkaren ta om ultraljudet i vecka 22 då han blev osäker på hur långt jag gått,och hade lite svårt att mäta den ovillge bebisen i min mage.
Jag själv tror på det första datumet men vi får se. Allting var bra iallfall och det var huvudsaken.
Hjärtat slog så fint och vågen pekade uppåt på mig med, med den här farten kommer jag nog att få samma slutvikt som med Lova och Alvin.


Nästa besök till MVC blir 21 december och den 23 december har jag ju ultraljudet. Vi diskuterade också igen att jag skulle boka in ett förlossningssamtal på sjukhuset efter nästa ultraljud då mina förlossningar haft lite komplikationer på slutet så hon sa att begär ett samtal eftersom hon och jag pratat om det här förut, och är de bändiga så säg till mig så ringer jag dit och bokar tiden men det borde väl ordna sig, men det är skönt att ha backup utifall att. Jag är ju inte smärträdd så det är ingenting med det men barnen har varit så insnorda i navlesträngarna båda två, så de har inte varit fullt medvetande då de fötts samt att de fått navla av dom då huvudet varit framme. Därför anser hon och även en annan gyn, att det skall tas upp i samtal. Samt att jag får ju inte gå över tiden då jag har lite litet bäcken enligt röntgen. Hon ansåg helt enkelt att det är bra att ta det nu och inte i vecka 37. Så vi får se hur det går med samtalet sedan, jag kan tippa på att samtalet blir nästa år då det sedan blir julafton och nyår osv. Och det viktigaste är att de tar en på allvar och verkligen går genom allt.


Så mitt i sorgens dagar, ett halvår efter Lovas död, har man idag fått höra ett litet hjärta slå inom sig. Ett litet mirakel.






Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vilka enorma kontraster ni har i ert liv... Denna djupa sorg och längtan efter Lova samt denna enorma glädje och längtan efter lilla bebisen.

2010-11-22 @ 13:44:39
URL: http://theheadrush.blogg.se/
Postat av: Kia

Härligt A-M!!Att höra hjärtljuden och att känna dom första sparkarna finns det något mer underbart?I detta gonblick är det fantastiskt att vara kvinna,eller hur?Kramar Kia

2010-11-22 @ 18:15:08
Postat av: Beatrice

Men vad härligt på något sätt ju //kram

Postat av: Mia

Förstår att saknaden är tung...men så härligt att höra ett nytt litet hjärta slå där inne...är själv gravid (med första barnet) och jag kan inte hålla inne med tårarna när jag läser och ser bilderna på lilla Lova. Men grattis så mycket och lycka till.

2010-11-24 @ 21:43:15
URL: http://miapiafias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0