PREGGOBELLY

Ju mer man känner den lilla därinne röra sig så mer uppenbart blir det att någon skall komma till oss. Jag har haft relativt lätta graviditeter med mina andra två barn men förlossningarna var småjobbiga men det är nog så för de flesta och barnen har båda fötts med navelsträngen runt halsen så de har fått klippa av dom innan hela barnet varit framme. Slumpen eller vad det är vet jag inte själv men det skall tas upp via samtal iallafall. Och sen får jag inte gå för länge över tiden då jag har litet bäcken enligt röntgen. Nu var Alvin en stor bebis i mina mått mätt. Jag är kort och liten med 152 cm och han var 3960 gram, nästans 4 kg. Han skulle väga 3 kg ungefär trodde dom. Lova var något mindre 3320 gram. Så det var samma med då, ingen längre övertid. Då skulle jag sättas igång. Nu har båda kommit igång innan det har behövts.
Vi får se hur det blir den här gången. MVC och GYN sa att jag kunde begära ett samtal just för att ta upp dessa saker med navelsträngarna som upprepats och övertiden osv vid ett samtal på sjukhuset sedan. Helst vill man slippa snitt eller något sådant men...


Det värsta jag kan tänka mig är att navelsträngsproceduren upprepar sig, och att det går åt helvete denna gång, att de inte får igång barnet igen och så har man förlorat 2 barn på mindre än 1 år. Men det är väl en slump att de snort in sig, det händer ju många men oftast inte två barn på raken. Vi får se hur det blir med allting som rör den kommande förlossningen sedan.



 

En liten kula...

 

 

Och en liten stickad dräkt. Har ju en del bebiskläder men det är en charm och blir mer verkligt när man kan köpa något nytt också. Denna dräkt har funnits i hemmet ett tag nu.

Kommentarer
Postat av: jessica (jesssys)

mysigt att de lille gör sig påmind :)



vilken underbart fin overall, bodysuit, vart har du hittat den?

2010-11-10 @ 20:32:46
Postat av: Hannas pappa

Det är så otroligt vackert med en sådan mage A-M!

Tänk om alla verkligen kände till vilka tankar och känslor som brottas om utrymmet hos er , hos dig...

Världen är i sanning...outgrundlig. Hur mår ni idag?

"Massmis med"

Niklas

2010-11-10 @ 20:42:43
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: emilia

Ååh den där dräkten är så underbar! jag tittade på den,men kan ju ej trycka in Corinne i en 86a:D skulle velat haft den i typ 98:D tänker på er! och Grattis till babyn i magen! mvh emilia

2010-11-10 @ 20:45:57
URL: http://www.emilia1982.blogspot.com
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Fina magen! Och vilken söt overall :)

Tore föddes med navelsträngen två varv kring halsen. Riktigt otäckt var det, men mina barnmorskor sa att det var vanligt?! Förstår att det är något som du oroar dig över...

Kram

2010-11-10 @ 23:36:34
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Chilli

Awww! Har du köpt den söta! Min sambo älskade den men vi var rädda att den skulle bli opraktisk.... Skall nog överraska med att ge den till honom i julklapp ;)

2010-11-11 @ 07:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0