TIDIG TOMTE

Det kom en tidig tomte till Alvin i år, i form av en god vän som ville köpa hans vinterkängor som julklapp.
Sonen var jublande glad.
Innan Lova blev riktigt sjuk hade jag ett brinnande intresse för barnkläder, sälja, köpa, fynda, huuto. Allt sådant.
Nu fattas en att handla åt. Dock fyndade jag en helt ny Remu Travalle overall åt Alvin på huuto som jag köpte.
Den var snuskigt billig, och som sagt ny. Och borde dyka upp på posten nästa vecka kanske. Remu Travalle kan jag bara tala gott om. Alvin hade en vintern 08-09 också. Och ifjol hade han en annan, en IdaT. Men i år kör vi Remu.
Remu är i klass med Reima och jag tycker nästans Remu är snäppet högre.




Och så en bild på Alvins Kuoma kängor den tidiga tomtevännen kom med.
Lite hjälp fick hon med nummerval men resten skulle hon prompt stå för, dvs hela betalningen.



Finnarna vet hur man håller sig varm. Vedeldad bastu, karbus och som vi säger halare och rejäla kängor som de Alvin fick, Kuoma.

Kommentarer
Postat av: Ida

Visst är finnarna förjävliga på att göra kvalitets saker!? Man blir glad när man betalar för man vet att det är bra.

2010-10-20 @ 07:13:00
URL: http://johannesgatan.blogg.se/
Postat av: yvonne

vi har ofta haft REMU halare, bra halare o vinterstövlarna är bra. har likadana hemma åt nästäldsta sonen men ngr numror större

2010-10-21 @ 06:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0