HA,HA ROLIG LÄSARFRÅGA!

Jag brukar få lite märkliga frågor ibland. Jag blir ju tvungen att svara på den här bara för att den är så...ja jag vet inte vad jag skall definera den som, men det låter som om frågan kommer från en yngre människa i allafall.
Det var alltså en läsare som undrade varför jag var så mörk runt ögonen.


Jo så här är det, i kombination med några månaders sömnbrist då man är höggravid, toalettbesök på nätterna och "oförmåga"  att  orka sminka sig innan man tar ett foto så kan de flesta tendera att ha svarta ringar runt ögonen. Säkert också ickegravida. Men i denna plastiska, sminkade värld så är det inte så ofta folk vågar visa sanningen utåt.


När jag inte är trött eller höggravid så ser jag ganska normal ut, men med lite smink. Så hoppas du som undrade är nöjd med svaret och ser att det är mänskligt att vara trött och ha mörka ringar runt ögonen ibland. Det är så många småbarnsförldrar ser ut annars med, men tro inte att alla vill visa dessa bilder i en blogg.




En bild där jag är både spacklad och ganska utsövd, förvisso ganska kort efter Lovas förlust.
Dock inte höggravid, några timmars sömnbrist.




Ja, smink gör mycket.


Kommentarer
Postat av: Rospiggen

Men jösses, vad vissa människor orkar kommentera då! Jag tycker du är jättesöt och fin :)

2011-04-08 @ 19:49:18
URL: http://rospiggenskriver.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Ja jösses.. :) Jag har sådana ringar utan att vara gravid, tror nog att de flesta har det efter man passerat typ 18 år.. :D



kram

2011-04-08 @ 20:36:54
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Monica

Och ringarna syns även när småbarnsåren är över.... När tonårsvaket tar över :-)

2011-04-08 @ 23:26:06
Postat av: Linda

Haha, men vilken fråga ! :D Välkommen till verkligheten säger jag då !

2011-04-09 @ 08:10:39
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Maria Nilsson

Dessa unga människor som tror att yttre fräschet alltid består. De lär sig nog sen som småbarnsförälder.

Man är kroniskt trött de första åren. Innan jag fick mina barn visste jag inte vad riktig trötthet var, att aldrig få sova så man är helt utvilad.

Du dessutom varit med om hela Lovas sjukdom och sen att hon lämnade er. Undrar hur den personen tänkte om hon nu kunde tänka någon djupare tanke.

Jag tycker du ser fantastisk ut.

Första gången jag läste på bloggen att du skulle få ett barn till, kändes det som evigheter till april, men nu är det snart dags. Ska bli spännande att få läsa vad som gömmer sig i din mage.

kram

2011-04-09 @ 08:16:29
Postat av: Sara Andersson

Ha ha det där med svart runt ögonen har jag JÄMT.... Småbarnsförälder som typ ALDRIG sover ut.... Sminka sig gör man när man ska på fest eller dylikt :)



KRAM Sara (Kiron)

2011-04-09 @ 11:27:48
URL: http://imeandmfamily.blogspot.com
Postat av: Kumlaanna

Vilken fråga, ha ha. Jag har tvärtemot reagerat över att du alltid ser så söt och fin ut på alla kort. Sminkad eller ej. Trevlig lördag :)

2011-04-09 @ 13:31:32
Postat av: Jessica

Vad fin du är!

2011-04-09 @ 20:40:34
Postat av: Veronica

Jag blir så glad för varje bild på fina Lova!

Så fina ni är tillsammans.

Glömmer ALDRIG finaste lilla Lova!!!

Jvla cancermonster:(

2011-04-10 @ 16:32:28
Postat av: Elin

Det var jag som frågade den frågan! Haha, tack för komplimangen, men jag är nog 45 år och har fyra barn själv. Menade ej att du inte ser söt ut, det gör du verkligen, gravid eller ej, osminkad eller ej :) Jag ställde nog en dum fråga och på fel sätt. Jag har själv väldigt mörka ringar kring ögonen, och jag har fått höra att det kan bero på pigment"fel", att vissa blir lättare mörkare än andra, tänkte om du hade några tips (annat än smink) eller visste något mer om detta:) Tack för en bra blogg!

2011-04-10 @ 19:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0