MOSSIG

Känner mig rätt mossig idag av halsontet som kom igår som ett brev på posten och tung i huvudet, men imorgon skall jag iallafall gå på ultraljudet. Alvin är hur go som helst mot mig, och har låtit mig vila lite mellan varven då han haft program han gillat på TV som Nicke Nyfiken, Meg och Mog osv. Sen har vi läst lite saga men det blev ej så mycket nu idag.
Samtidigt är han lite som Lova var, inställd på att när bebisen kommer så måste mamma sköta om den också mycket ibörjan. Jag lär nog inte känna av någon "2 barnschock" tror jag, hade ingen alls då Alvin föddes och Lova var väldigt lugn och försiktig av sig och måste man lägga lillebror och amma honom så pysslade hon på med något litet hon tyckte om under tiden. Kanske en av fördelarna att inte ha alla barn tätt inpå. Den större är mer självständiga på många vis och förstår bättre när man pratar och förklarar, oftast alltså.
Jag hade varit mer nyfiken på att känna hur det hade varit att gått från 2 barn till 3. Men nu blir det inte så.



 

Liten Lova i väntan på lillebror - dåtid.



Kommentarer
Postat av: Kia

Det kommer att gå så bra för er när bebisen kommer.Har förstått att Alvin är en go liten kille.Är glad över att vi här fick ha alla 3 killarna tillsammans dom år vi fick.Tyvärr lämnade Simon oss och efterlämnade en enorm tomhet och tystnad.Dom andra är ju utflugna så vi saknar telefonsamtal,dataspel,glada skratt ihop med kompisar och sjungandet i duschen.Suck,men vi fortsätter vårt vuxen liv nu.Längtar inte efter barn barn än för oron för dom skulle jag i dagsläge inte klara av.Robin pluggar ju och Linus är för tillfället karriärist.Men det finns ingen lyckligare farmor när den dagen kommer.Det ska ju vara livets efterrätt med barn barn sägs det....Kram till dej och din fina familj,Kia

2011-04-04 @ 18:31:08
Postat av: Lisbeth

Lycka till i morgon! :)



kram

2011-04-04 @ 22:31:06
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0