SMITTAT GUBBEN

Sådär ja, nu har jag smittat ner gubben min med.  Han verkar lite risig. Jag är själv rätt dålig ännu med, men Alvin är på benen och är hos farmor en vända just nu så jag har passat på att vila lite på eftermiddag liksom den andra hälften gör än. Nu borde jag komma mig för att få hem choklad och så har jag fantiserat om varm korv med bröd i några dagar, med majonäsgurka. På tal om halsen så känns det som man åkt på någon form av halsfluss då de sitter i halsen just nu, ömt då man sväljer och i kombination med vanlig förkylning. Men tack och lov ingen feber.
Nåja, jag tänker att det nog är bra att det är nu och inte sedan. Och att jag har typ 10-11 dagar på mig att bli återställd, och det borde ju vända snart för mig tycker jag.
Fy vad gnällig jag låter som tjatar om små sjukdomar när man tänker på Lova hur jobbigt hon hade, för att nämna henne. Men människan är ju rätt gnällig av naturen tyvärr. På gott och ont.


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Gnälla måste man ibland, man mår bättre sedan.. ;)

Åh, gurkmajonäs, det var längesedan jag åt! Vi har något i Göteborg som kallas Hel (eller halv) special. Det är två (eller en) grillad eller kokt korv i bröd, med potatismos på toppen. Jag brukar ta just gurkmajonäs till... SÅÅÅ gott och jag blev helt plötsligt väldigt sugen! ;)



Kram

2011-04-09 @ 16:40:20
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: camilla

du får gnälla me all rätt tycker ja!! gurkmajonäs säger ja å de gjorde ja igår när vi grilla korv, mums!!

2011-04-09 @ 18:59:36
Postat av: Bitte

Det är inte så konstigt att man gnäller när man är höggravid, trött och jättestor och dessutom dunderförkyld! Om du fortfarande är förkyld efter att du snittas, se till att begära eller ta med nån hostmedicin eller halstabletter, för det är ett elände att hosta när man har ett snitt på magen. Aj aj! Jag blev ju intuberad och därmed hostig plus hade blåsor i munnen där slangen hade varit. Inte skoj, men det hjälpte att dricka och hosta lite superförsiktigt.

2011-04-09 @ 23:44:45
URL: http://bloggen.fi/paradox

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0