FISKSOPPAN - RECEPTET

Carin, du frågade om fisksoppan igår, japp det är potatis i den, och den är inte direkt redd med mjöl eller något, utan enkelt gjort så, hade jag 5 stora potatisar i bitar, fiskblock (Alaska polock fileér), 2 fiskbuljongtärningar och Flora matlagningsgrädde den orangea samt salt och lite cayennepeppar och ärtor och babymorötter.


Vatten hade jag så det nätt och jämt täckte fisk och potatis med en tärning buljong, grädden hade jag i mot slutet med det övriga sen kokade man bara tills allt var genomkokt och ja salt fick man ju ha i efter tycke och smak och pepparn är ju frivillig. Som alltid gör jag mat på känsla helst. Och alla blir oftast nöjda. Vill man kan man nog ha i lite dill också.





Kommentarer
Postat av: Boa

Min mamma brukar använda Koskenlaskija-smältost istället för grädde och det blir supergott, rekommenderar varmt! Och efter dina bilder på soppan blev jag riktigt sugen på fisksoppa, måste definitivt koka det någon dag :)

2011-08-04 @ 21:49:15
Postat av: Carin

Hej Anna-Maria! Nu är fisksoppan klar,och den blev GOD, rysligt GOD! Tur jag gjorde rejält, för mina grannbarn kom in och hälsade på, och dom åt rejält. Stunden efter kommer deras mamma för att hämta dom....då säger hon...det var första gången mina barn äter soppa....men hos grannen smakar allt! Så fredagskvällsmaten för mej och maken blir, just SOPPA!

2011-08-05 @ 12:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0