OTURSGUBBEN

Alvin råkade snubbla omkull igår då han sprang hem över gruset, fast man ibland varnar att sakta ned lite. Skrubbsår på kind blev resultatet, men ingen tår, utan upp igen och vidare. Vidare in och tvätta ansiktet och spotta bort lite sand ur mun.
Idag har rodnaden som syns på bilden lagt sig ganska mycket och man ser bara lite små sår.


Däremot blev Alvin väldigt illa berörd och gråtfärdig imorse då han hörde att Lykke hade lite feber inatt och nu på morgonen, och var lite olustig till sitt humör. Alvin har så mycket minnen kvar efter sin storasyster så han blev nog rädd att Lykke blivit jättesjuk kan jag tänka mig, så som hans storasyster var.




Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Lille plutt, de är så goa! Mina två har alltid varit sådana också, men kan tänka mig att det blir lite jobbigare för Alvin..



Kramar

2011-08-20 @ 13:35:01
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Carin

Lille Skrutt Pelle,ja man vet inte vad som egentligen rör sig i små barns huvud. Dom tänker och funderar mer än man tror....Han är ju såklart jätterädd om sin lillasyster. Ha en fin Lördag! Carin

2011-08-20 @ 15:56:02
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Lille,söta gossen,klart att han trodde att lillasyster skulle bli lika sjuk som storasyster.Alvin kommer att bli en väldigt vakande storebror över Lykke.Ge honom en bamse kram från oss alla änglabarnsföräldrar.(Jag kan nästan lova att alla håller med)Kram Kia

2011-08-20 @ 17:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0