I FÖRRGÅR

I förrgår var jag och sonen till biblioteket. Vi lånade böcker. Massor av böcker med Mulle Meck och så var det någon annan bok också. Alvin är totalt insnöad på Mulle Meck bygger ett hus.
Förut beställde jag ofta ett bokpaket i månaden (oftast, fast det kunde ibland bli något glapp). Det har jag berättat men kan ta det igen då säkert någon ny bloggläsare missat det.


Då när Lova levde, då gjorde vi så. Ännu har jag ej förmått mig att beställa men jag antar jag kommer att börja igen, lite längre fram. Jag brukade välja en 3-4 böcker för barn, ibland något åt mig, ibland något PC lek-lär spel åt Lova. Nu har det blivit att läsa i den samling vi har vilken räcker ganska långt. Har tyckt det varit så roligt att se ivern i speciellt Lova då hon var lite äldre än Alvin, då paketen kom. Och hon fick någon bok hon väntat på. Nu börjar Alvin nå den åldern Lova var i, då jag började beställa hem böcker.


Det börjar nog bli dags småningom att se han bli lika ivrig som Lova då böckerna kommer, att få öppna dem och se innehållet.
Böcker är ju ett mysigt sätt att koppla av på om kvällarna vid läggdags (eller en lugn eftermiddag) och jag har nog läst otaliga sagor de senaste åren, så gott som alla kvällar. Jag brukar säga bara den här sagan, men oftast övertalas jag att läsa en till och lite lite till. Och oftast blir det ju iallafall lite lite till.



Kommentarer
Postat av: Johanna

ja, böcker är en skatt! Så även de stunder man har tillsammans med barnen när man läser.

Postat av: Moa

Böcker är verkligen kul! Jag har ju inga barn men böcker funkar ju i alla åldrar som vi vet ;)

När jag var barn var jag med i bokklubbar, det kanske finns barnbokklubbar nu också? Jag har inte så mycket koll... Det passar väl mest för barn från skolålder och uppåt, har för mig att det var mer kapitelböcker och liknande. Men det kanske finns bokklubbar även med bilderböcker om du är intresserad. :) Annars så är ju biblioteket fullt av böcker...

Kram!

2011-02-03 @ 00:27:48
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0