SNART MARS

Alltså snart är det mars. Mars är en månad då jag äntligen kan säga, nästa månad kommer bebisen. Mars är också en månad då det gått 1 år sedan vi fick veta att Lova inte skulle vinna över cancern. Livssorg i flerdubbla bemärkelser.
Mars är en månad då min mamma brukade fylla år. Mars känns också lite lång men jag hoppas den kommer att springa fram för nu längtar jag alla dagar efter bebisen också, samtidigt som saknaden efter Lova är med mig alla varje dag och är stor.


Mars, snart är du här. Och snön står ännu i drivor. Ännu lär det dröja innan vi kan skåda snödroppar hemma hos oss. Vi har enorma mängder snö. Mer än vad det fanns i Norrtälje till Uppsala till och med. Dubbelt mer.
Det var något jag och maken reagerade på direkt då vi var till Sverige förra måndagen. Att hos er hade ni måttligt med snö. Mars, i princip nästans en vårmånad. Snart är det vår.

Kommentarer
Postat av: Kia

Håller med dej om att mars är lång men ändå lite ljusare.Vi begravde vår Simon i mars därför gör det ont,men vi har skaffat lite kraft och energi med att ha varit i ett varmare land i 2 veckor.Vi fick massor av snö samma dag vi åkte.Vi hade då -20 grader.Det är nu 3 år sedan Simon blev en ängel men saknaden har ingen tid.Ta hand om dej så att du har energi och krafter när det är dax för det nya lilla underverket.Kram Kia

2011-02-27 @ 11:45:15
Postat av: hannas pappa

Snart blir det vår. kalla det metafor eller ren och krass verklighet.

Massmis med

Niklas

2011-02-27 @ 13:58:26
URL: http://hannagull.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0