BEBISPYSSEL

Finns inte så enormt mycket man gör så här lite över halvtid annat än att man mest väntar att tiden skall gå, man tittar runt på bebisprylar och annat smått. Köper nåt litet plagg ibland, klappar magen lite och får en spark eller två tillbaka och väntar på att veckorna skall gå.
Tittade förut på youtubeklipp med bebisar födda i vecka 26 och det är ju egentligen otroligt att det är en liten minibebis där inne, inte helt färdig för utsidan för lungornas skull, men annars färdig att de kan överleva med god hjälp och tur. Jag blev nyfiken och tänkte att på youtube måste det finnas klipp med bebisar som föds då, och mest hur stora de är då runt vecka 26 och hur de ser ut ungefär just nu där inne i magen som ofödda. Och ja egentligen finns bara några ord, otroligt, mirakel det man har där inne under sitt hjärta. Det är verkligen mycket bebis tidigare än många kan tänka sig ibland.


Igår var jag ut en sväng och åt thaimiddag och gick ett varv via KappAhl som hade köp 2 betala för 1 så jag fick 2 små bebisplagg för bara 6€. Som hittat. Har ännu lite smått att införskaffa för den första tiden i klädväg. Några sockor till och pyjamasar utan fot bl.a men annars finns det både kofta, bodysar, byxor och mössor, fleecedräkt m.m i byrålådan. Ett fåtal plagg har jag ju visat här i bloggen redan men inte allt.
Och varje barn är lika roligt att köpa något nytt åt, för det gör också vänta-barn tiden ännu mysigare och att det känns som tiden ibland rör på sig lite snabbare.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0