EN LITEN MISS

En liten nog annars ofarlig miss hände idag då jag blev handlöst förälskad i en tröja, såpass att jag beställde den för att sedan se att den hade en aningens tjejiga ärmar vid axlarna och dessutom såldes vi flicksidan på nätet.
Jag blev så förtjust i printet på magen jag, med ekorre och svampar och bär och kottar. Jag är ju väldigt annars för unisex kläder som just Molo och Småfolk säljer, men små detaljer som puffar och rynk, varför måste dessa allt som oftast läggas till på nästans alla tjejkläder.


Visst är det kanske vackert i lagom mängd men när varje tröja eller klänning skall ha något sådant blir det nästans jobbigt. Tänka sig en kille kanske också vill ha en rosa My Little Pony tröja, men kanske utan puffärmar.
Att ärmarna är prickiga på tröjan annars spelar ju föga roll och knappast lär Alvin bry sig heller, jag reagerade ju heller inte direkt, föräns efter ett tag på att axlarna hade tjejsöm. Men shit happens, det är ju en liten materiell småsak bara.
Men visst var tröjan gullig annars? Skall bli roligt att se printet i verklighet. Bara att vänta på rolig post nu.




Bild lånad från webshoppen
Tröjan är Molo.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej jag har nyligen hittat din blogg och läst om din fina familj. Har själv två barn vara av ett med handikapp och ett tredje på väg. Måste bara kommentera att vi har så lika klädsmak. Nu har ju jag två flickor men i princip alla molokläder du visat som den senaste här hänger i mina barns garderob och själv älskar jag bl.a. Odd Molly. Tycker bara det är festligt men någon som har så lik smak:)

Mvh Linda

2011-01-12 @ 15:19:46
Postat av: Ewa och tomtenissorna

Åhhh så fin den är!!!! Jag vill oxå ha den till mina tjejer :)

Men jag håller med dig om att detta rynkande och puffande kunde de få sluta med!!

2011-01-12 @ 17:33:46
Postat av: Carina

Synd då, inte va den ju annars nå tjejig om man bortser från det där lilla puffet tycker jag.Den va ju jättefin

2011-01-12 @ 17:57:50
Postat av: Emma

Borde gå att sprätta upp och sy om tröjan just där puffärmen är? Jättefin tröja var det iaf!=)

2011-01-12 @ 18:00:14
Postat av: Cornelia

Jag tycker inte du ska bry dig om det du kallar "tjejsömmar". Tröjan var jättefin och jag tycker inte det finns något som säger att inte en kille kan ha den!

2011-01-12 @ 19:27:43
URL: http://corneliathulin.blogg.se/
Postat av: Melli

Vilken härlig blus! Synd att det mesta fina ska vara så dyrt.

Eftersom mellansonen älskar My little ponys har jag varit rätt sur över att alla plagg med dem på är så himla överdrivet flickiga. :( Annors har nog mina pojkar fått gå i också "flickiga" kläder,den äldste som nu är 7 har dock nyligen börjat tycka att han inte vill ha flickiga kläder men säger som tur inget till lillabror med ljusröda kläder. :)

2011-01-12 @ 20:28:15
Postat av: Moa

Den var jättefin! Kommer passa alvin jättebra, orka bry sig om tjejsömmar ;)

2011-01-12 @ 20:50:21
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Amanda

Äsch, det där lilla stör verkligen inget! Personligen tycker väl jag att puffärmar är skitfult oavsett om det är en flicka/pojke som bär det. Håller med om att det är tråkigt att det ska vara 99% puffärmar på tjejavdelningen - verkligen tragiskt och fantasilöst. Sedan spär de på könsrollernas bild av flickor som "puttinuttiga" ännu mer.

2011-01-12 @ 21:16:17
Postat av: therese

Jag tycker den ser jättepojkig ut faktiskt men jag e så dålig på att kolla på sömmar och sånt, jag klär min dotter i allt jag tycker e snyggt och det blir en del pojkigt oxå =) bara kläderna e fina så ;)

2011-01-12 @ 21:54:15
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Åh så fin. Tycker inte alls att den ser så tjejig ut. :-)

2011-01-13 @ 11:43:24
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: C

Jag tycker den är jättesnygg jag!

2011-01-13 @ 15:38:37
URL: http://amelia.blogg.se/knyttet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0