FÖRLOSSNINGSSAMTAL

Imorgon är det dags för förlossningssamtalet. Det blev ju ombokat, men imorgon 10.45 finsk tid så kommer jag att träffa en av sjukhusets överläkare och diskutera när och hur förlossningen blir och kommer att ske. En hel timma blev inbokad till att börjas med. Jag hoppas vi kommer någon vart, en positiv sak är kanske att läkaren varit med under båda mina tidigare förlossningar och vet ju vad som hänt och så står det säkert en del i journalen. Just nu vill jag inte ta ut några reaktioner och känslor i förskott, jag får bespara dom tills imorgon. De tidigare förlossningarna har ju förlöpt bra ända tills utdrivningsskedet. Jag kan ta all kroppslig smärta i världen, för så ont tar det inte att föda barn, men att förlora ett barn, det gör ont i själen, hjärtat och överallt (tänker på Lova, och hur nära det var att mista dem vid förlossningens slut med). Och det är inget som bara går över poff som vinden vänder. Det här är lite sådant som skall diskuteras, om de tidigare förlossningarna och den kommande. Jag får berätta mer efter samtalet helt enkelt.




Imorgon förmiddag skall det diskuteras fram hur och när du därinne kommer att kika ut misstänker jag.

Kommentarer
Postat av: Helena

Håller tummarna för att det blir ett bra samtal för dej imorgon. Kram

2011-01-17 @ 19:40:31
URL: http://femsmahjartan.blogspot.com
Postat av: Ylva

SV: Jag tycker det är jätte jätte svårt är orolig att hon kommer få gå "namnlös" efter förlossningen haha. Nej du det va inte många dagar va kul! :D fast ser ut som din bula är lite större en min ;) Min har slutat växa känns det som men den kommer nog explodera snart och växa som tusan!

2011-01-17 @ 19:50:41
URL: http://mammaylvis.blogg.se/
Postat av: catti

Blir alldeles varm inom mig när jag ser dig o din fina mage!!!! ska bli så spännande att få höra o se vem som döljer sig där inne. Hoppas du får ett vettigt förlossningssamtal och att du verkligen talar om för dem hur du vill ha det, om du känner oro att allt du har varit med om det sista året ska påverka ditt förlossningsarbete.

Men jag är helt säker på att du k ommer att klara av din förlossning med bravur! och som sagt vi väntar på att få träffa din bebis här på bloggen:):):)



Jag tjatar alltid om dina beställningar, men du tipsade så bra om barnklädesköp där jag kunde beställa fina kläder till mina barnbarn,så nu funderar jag återigen om hur det fungerar att beställa produkter från Campadre.fi

(du får hojta till om du tycker jag tjatar:):))

2011-01-17 @ 19:50:42
Postat av: C

Fin du är! Kram

2011-01-17 @ 19:51:09
Postat av: Bitte

Lycka till imorron, det blir säkert bra. :) Jag får vänta ett tag ännu innan det blir förlossningssamtal, eller vad det nu kallas i mitt fall. Får se hur de små lägger sig i magen och om de växer hemskt olika. Just nu är den ena mycket större.

2011-01-17 @ 22:02:09
URL: http://bloggen.fi/paradox
Postat av: Linda

Hur är det tänkt..ska de sätta igång dig en viss dag eller kommer du få göra kejsarsnitt?

eller det är det ni ska diskutera kanske? :)

Jag börjar längta efter vår lilla tjej som tusan nu!! Inte minst för att slippa halsbrännan o att få kunna sova utan förvärkar..här är det beräknat till 18e mars.



Hoppas samtalet blir bra för er idag !



2011-01-18 @ 08:23:29
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0