MAGSJUKA OCH INLÄGG

På tal om blogginlägg är det skönt att kunna använda sig av tidsinställda inlägg, dvs man skriver ett inlägg och väljer ett klockslag det skall publiceras. Fast dagar i förväg. Bra om man skall bort eller om man vill ha något morgoninlägg. Det här skriver jag visserligen nu. Men det första var ett tidsinställt liksom några andra morgnars.


Nu över till annat. Alvin blev ju dålig i magen igår, lös mage men mådde annars rätt okej och både drack och åt så jag tänkte att han kanske fått lös mage av antibiotikakuren han ätit ett tag. Men imorse började han att kräkas också så det var bara att göra vågen och inse att vi fått in magsjukan i huset. Det är inte ofta det händer. Sist Alvin var magsjuk var nog 2008 och när jag hade magsjuka sist måste varit 2006 och 2007 men annars har jag klarat mig hyfsat bra. Nu lär det väl komma då man inte haft på så länge, men det är ju ingenting man göra något åt direkt annat än att tvätta och sprita händer och försöka hålla lite rent efter sig i kök och toaletter osv.


Så nu håller Alvin sig med vatten och hemlagade isglassar, dvs frusen saft. Vi hoppas det är fort övergående.
Skulle hemskt gärna vara frisk då jag har förlossningssamtal på fredag, tur att det är någon dag dit ännu fast jag med min vanliga (o)tur brukar ju insjukna natten innan.
Undrar om det smittar över nätet. ( Skämtar såklart ). Skickade krya på dig hälsningar åt Kakkakaffe igår som hade dålig mage att hon skulle slippa undan och så kommer det hit samtidigt.
Ja hoppas ni andra mår bra i allafall. Vi får se hur dagen blir här idag, han är ju uppe och så men något matintag lär det inte bli ännu på någon timme men att han vill dricka är bra. Och så ser han på barnkanalen här intill. Hoppas hans Mollyfilm kommer idag nu, det vore väldigt passligt. Och en fördel om han tycker om den.



Bebisen i magen håller åtminstone låda. Och maken jobbar, så annars är nästans allt som vanligt i våran " Änglafamilj " denna tisdag.


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Fy så trist med magsjuka ,vi har klarat oss länge nu utan denna "spya" men annars har ju förkylningarna gått på Nellie innan lovet .

Molly mus det gillade vi också

Postat av: Eva - Kakkakaffe

Vissa saker ska man vara tyst om:) Jag skrev ju förra veckan med ett peppar, peppar att vi sällan är sjuka. Ännu har jag inte spytt, men mår långt ifrån bra. Urk för magsjuka. Krya på er dit också!

2011-01-11 @ 14:37:22
URL: http://kakkakaffe.com
Postat av: Niklas

Det är underbart att höra om bebisen som håller låda!

"massmis med"

Hannas pappa

2011-01-11 @ 15:40:25
URL: http://hannagull.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0