MERA STRANDHÄNG

Åkte med Alvin och Lykke ut till Bomarsund i Sund idag, till stranden där nära fästningarna. Litet och mysigt och ganska lugnt var det där idag. Vi hade tänkt hinna med en fika där vid cafeét också men Lykke blev tröttis så vi åkte sedan via farmor en vända och hon sov i bilen på vägen dit. Tycker det tog tid att åka ut mot Sund men inte därifrån.
Kameran förblev dock hemma. Ett tag funderade jag på att ta skärgårdsfärjan över till Vårdö och se runt där men sen for vi "bara" till Sund. Annars hade vi fått åka lite till med bil och färja.


Alvin tyckte det var roligt att hitta "bygglera" i vattnet, sådan där grå seg kletig lera som finns här och där men inte överallt. Imorgon blir det Cirkusbesök men eftersom det brukar ta några timmar på cirkusen och Lykke ammar och inte tar flaska så bra så sa jag åt farmor att hon gärna fick ta min biljett och gå med Alvin och maken. Jag var på cirkus ifjol dock med Alvin och maken. Men i år så står jag över. Jag kan också tänka mig att det är ganska varmt i tältet igen för det har varit ganska bra hetta på ute idag. Det är ju också premiärkväll imorgonkväll så det är nog alltid ganska många besökare dit då. (Antar någon skall reagera på att Lykke inte tar flaska nu också för folk reagerar ju på en massa oväsentligt i andras liv men ingen av våra barn har tagit mjölkflaska eller napp men däremot har de ammat väldigt länge).


När vi kom hem ikväll så var vi en runda i jordgubbslandet och plockade en sådan där Turkisk youghurt 1 kgs burk full med gubbar och igår plockade vi 4 påsar som vi satte i frysen då som sagt. För att ha något i vinter att mumsa på i smoothies eller så.

Maken börjar semestern på måndag som tidigare nämnt. Har det alltså snart gått en vecka sedan dopet också redan?


Kommentarer
Postat av: Fru Lundin

Hej! Ville bara tipsa om en fin tävling på min blogg. Du kan vinna ett helt set med smycken från Miss Dee.

http://frulundin.blogspot.com/2011/07/tavling-hos-mig-med-kanon-vinst.html



Jag hoppas att du inte ser detta som spam för det är verkligen en fin vinst.

2011-07-07 @ 22:17:52
URL: http://frulundin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0