VART TOG SOMMAREN VÄGEN?

Undrar just vart sommaren tog vägen? Det har regnat och varit kallt och det har varit sol men kallt med blåst nu några dagar. Kanske inte direkt drömvädret för de som har semester nu, så kommer väl solen lagom tills de börjar jobba igen. Nå hursomhelst, det finns både svampar och blåbär i skogen vet jag, eller har jag fått berättat för mig.
Jag är inte någon direkt bärplockare och svampen är jag dålig på att finna. Jag hittar bara olika underliga arter man knappast vågar plocka. Svärmor är en hejjare på svamplockning. Gula kantareller, höstisar är sådant som brukar följa hem en par liter av lite nu som då. Men hon är snäll och brukar dela med sig.
Igår lagade jag en kantarellpaj av en del av svampen jag fick.





Kommentarer
Postat av: Carin

Ja precis Anna-Maria, vart tog solen och värmen vägen. Här nere i Kristianstad/Skåne,regnar det och är kallt. Sedan räcker det med att man öppnar din blogg,och ser lilla Lykke, nöjd och glad. Då blir man varm i själen! Och jag förstår om hon värmer hela er familj.

2011-07-15 @ 16:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0