INTE VAR DE BLÅA

Här om dagen slog det mig att Alvins ögon är ju inte alls helt blå längre. Inte så som Lovas var, eller pappa deras som också har blåa. De är mer havsblå-gröna. Och det är ungefär den färgen jag också har. Jag som alltid tyckt jag haft någon underlig ögonfärg, som varit svår att bestämma så egentligen är melerade nog mer rätt färg om man skall använda sig av den beskrivningen. Många sa förut då jag var barn/yngre att jag hade vackra ögon men själv tyckte jag de så helskumma ut, när de inte hade någon direkt bestämbar färg men nog kanske de sticker ut på ett annat vis än blåa eller bruna. Min pappa var brunögd och mamma min var blåögd. Bruna ögon hade kanske varit coolt att haft efter pappa men nix, så blev det icke.






När han var 8 månader var de ljusblåa





Liksom Lovas ögon var...




(Tandlösa trollet, bilden är tagen på Bonken i Uppsala)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0