SUCK & REGN & SÅNT

Men vad det måste regna idag då, på midsommardagen. Inget direkt grillväder hos oss iallafall. Känns nästans som söndag så det är svårt att tänka sig att det är lördag. Nästa lördag önskar jag mig solsken eftersom vi döper Lykke då. Dags nu i veckan att fixa dopklänningen som legat i sin ask och sedan köpa en vit kortärmad body att ha under den. Också fixa med doptårtor och dylikt. Och i veckan kommer också prästen på dopsamtal.
Ja, den här veckan som kommer springer väl iväg. Hur kunde det gå så snabbt att det är dags för dop alldeles snart?


2 månader har gått redan, lite på och Lykke är en ganska nöjd dam som sover bra för det mesta, ammar en hel del och tycker om att vara i famnen men också att bara ligga på fällen och gyma i babygymet. Ibland så "pratar" hon lite men mest ligger hon och spanar och tittar på ens ansikte då man pratar med henne och så rör hon på munnen hon också. Hon är så hjärtanens rar på alla vis. Så som alla eller ja de flesta tycker om sina barn.
När jag tänker att maken får semester i juli så kort efter blir Lykke 3 månader och sedan börjar han jobba i augusti och då blir hon sedan 4 månader och då är det en hel del som börjar med smakisar, nej bevare mig väl nu...stoppa tiden lite. Det går FÖR fort.


När jag såg tultande småflickor igår vid midsommarstången så slog det mig igen att så där kanske Lykke tultar runt nästa sommar, på midsommar. När hon var på insidan om magen så var det en evighet att vänta på henne men nu, nu flaschar dagarna förbi i ett tempo som gör att man nästans blir rädd ibland. Alvin är en bit över 4 år redan också. Och Lova skulle ju ha slutat ettan i sin tur och varit 7.5 år redan. Det gäller nog verkligen att "fånga dagen" nu. Helst i positiv bemärkelse.





För det allra mesta halvligger hon i famnen ännu men idag så satt hon upp en liten vända så vi passa på att ta en bild då. Hon är väldigt nyfiken och huvudet brukar nästan gå runt runt, så här kan man inte tala om spänd och stel nacke ännu, som vi vuxna brukar gnälla över ibland.

Kommentarer
Postat av: Kia

Njut så länge du kan och får för den lilla damen.Bebisar doftar så gott(för det mesta i alla fall)Ha en fortsatt fin helg.Kram Kia

2011-06-25 @ 23:16:22
Postat av: MansonDust ~ blivande 4-barnsmamma <3

Vad kul, min 5-åring har också en sån klänning!

2011-06-26 @ 11:40:22
URL: http://mansondusts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0