LÖRDAG IGEN

Veckorna springer onekligen i väg. På något vänster är det ganska snabbt fredag för att återigen som genom ett trollslag bli söndag.
Maken är på lite extra jobb fjärde lördagen i rad nu, så det börjar bli småslött, och jag och sonen har besökt svärmor en hel del i veckan också, det har varit skönt att få lite extra eftermiddagshjälp då man är så otymplig nu med att leka, sätta sig ner i Alvins nivå osv.
Idag får vi se vad som händer, sonen stack med pappa, som skulle lämna han via farmor, för att jag skulle åka dit lite senare, men jag tänkte uträtta lite småsaker innan. Och snart måste man börja jaga någon present inför Alvins födelsedag som är den 5 april. Jag vet att han önskar sig bl.a ett lektält, en sån där bräda man kan rita på om och om igen för att sedan sudda ut. (Vad de nu kan tänkas heta).




Alvin häromdagen i snön, jag passade på att ta kameran ut då, hittade också snödroppar (äntligen), men det blev ej bra att fota dem, kom inte tillräckligt nära, någonting var visst i vägen, tjockmagen.
På tal om tjockmagen så har den där lille krabaten där inne ganska skön rytm. Mellan vaken och sömn. Kanske det håller i sig, vi får se. För den sover bra då man själv skall sova. Men det kan ju förståss bli precis tvärtom.



Alvin och jag hade ju lite fotorace förut, efter att vi bakat bullar. Små trevliga minnen att spara.
Alvin älskar att vara med på kort och att pussa och klappa magen som han också kallar för både bebbe och Lykkeliten.


Kommentarer
Postat av: Hannas pappa

Livet tickar...Det gäller att ta vara på sin tid och prioritera rätt!

Massmis med

Niklas

2011-03-26 @ 19:16:12
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Ja, den gråa är allra finast tycker jag! Spännande att det närmar sig så nu - snart, snart :D

2011-03-26 @ 21:26:21
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0