SF KURVAN

Ibland är jag skittråkig med bloggandet, men vi jämförde lite SF kurvor i forumet på Familjeliv, i månadstråden jag är med i, så vi hade lagt ut våra kurvor. Min var en av de som visade sig jämnast och högst fast jag gått kortare tid än flera där eller ja, någon vecka mindre då. Jag kollade också igen hur det var med Lova och Alvin i deras gamla moderskapskort och jag var stor med Lova fast hon var ganska liten som nyfödd, eller 3320 gram och 49 cm var hon. Så hennes kurva var bara lite lite mindre än denna och den med Alvin var nog över mittenlinjen den med och han kom ju ut med sina 3960 gram och 51 cm så han var ganska stor.


Nu kommer ju denna lilla krabat i förskott men det blir ändå intressant att se hur stor denne tänker bli. Läkaren tippade på 3,7 - 3,9. Nu är ju SF kurvan bara hänvisningar om att allting är bra och de flesta följer sina kurvor. Det dom vill uppmärksamma är om den dalar hastigt eller ökar hos den gravida.




Sista pluppen visar att magen planar ut då man närmar sig slutet, precis som det skall vara, så jag har haft en stadig jämn kurva från start. (Jag fick fixa dom röda i fotoprogrammet så man skulle se bättre på bilden här).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0