STÅNK

Det blir bara tyngre nu för varje dag som går. Jag är full utav bebis känns det som. Med en kort överkropp dessutom så känns det i hela kroppen. Och man känner armbågar och knän som sveper omrking där inne. Mysigt självklart men också ont på andra delar av kroppen, tungt att andas och lite magknip ibland. Det är inte mer än kanske 42 dagar kvar till snitt max.
42 långa dagar kan man tänka, så nära ändå. Och man väntar med spänning och allt som hör till då ett ännu nytt barn skall komma till världen.


Nedan en bild på den glåmiga vandrande bollen. Jackan är fruktansvärt gammal men det enda som finns efter att jag lyckades göra slut på kjeden i den vanliga mysiga vinterjackan.




Blir onekligen roligt-intressant att se hur jag kommer att se ut sista veckan denna gång.
Om man ser ut så där med en ytterjacka på nu.
När jag väntade Alvin så sa en del, där kommer magen med Anna-Maria, inte tvärtom, och så var det ju.
Alvin vägde ju 3960 gram och var beräknad att väga c.a 3 kg. Nästans 1 kg fel.
Inte för att jag vet, men det känns som om det är något lite större i magen denna gång med.






Kommentarer
Postat av: Kumlaanna

Du är jättefin. Magen är stor, ja, men inte övriga kroppen. Tänk att det bara är 42 dagar kvar. Kul! Jag är lite knäpp tror jag för jag ser också fram emot det jättemycket. Tror det handlar om att jag varit med på Lovas resa (via bloggen). Ni är värda all lycka nu. Kramar från mig <3

2011-03-09 @ 21:55:20
Postat av: Therese

Hihihi vad fin badbollen är =) men det är segt i slutet onekligen. Spännande att se vem som kommer ut, du e duktig som lyckats hålla tyst om könet, jag hade försagt mig på 2 dagar =)

2011-03-10 @ 09:23:32
URL: http://lillavild.blogspot.com
Postat av: alexandra

Förstår att det är tungt för dig, det är ju ingen liten mage du har. :) Jättefin!

2011-03-10 @ 09:45:31
Postat av: Lisa

Det är verkligen fascinerande att se hur stor en mage egentligen kan bli! Och din är ju stor nu!!!



Måste bara berätta... När jag va inlagd mötte jag en kvinna på BB som väntade tvillingar, hennes mage - den största jag nånsin sett... Ett par dagar efter att jag fått såg jag henne i ett av rummen på förlossningen, knackade på lite försiktigt och frågade hur det hade gått... Jodå, två pojkar - den ena vägde 3.5 och den andra 3.7... Fatta att hon hade över 7 kg bebis i magen???!!!



42 dagar känns som en evighet men snart har de ändå gått!!!



Tänker på Er - som jag alltid gör!!!



Kramar

2011-03-10 @ 13:17:19
URL: http://separationsangest.blogspot.com
Postat av: Heidi

Ooj vad stor du är, men ändå så sött å vackert :) Träffade än vän idag, som har BF om exakt en vecka å lixom hon e såå liten, man sku kunna tro att hon bara e halvägs.. Hoppas de återstående 42 dagarna går snabbt å utan krångel fram :)

2011-03-10 @ 17:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0