SJAL OCH STADEN

Vi var ut på stan idag. Jag och Alvin och Lykke. Lykke var rätt tvärilsk först men somnade sedan gott i sjalen då vi fått till allt bekvämt och mysigt vid bilen. Så jag och Alvin hann med att köpa såpbubblor åt honom och åt Lova till hennes grav och så hann vi med att köpa en solhatt åt Lykke och en t-shirt i regnbågsfärger från KappAhl åt sonen. (Som förövrigt påminner massor om Molos regnbågsrandiga kläder btw). Det blev också hamburgare av en något stressad och förvirrad försäljare på Hese, som inte alls hade i majonäs i burgaren fast vi skulle ha det. Och "trippen" höll hon på att glömma åt Alvin också.
Men det var en hyfsat bra "stadspremiär" med bägge barnen tillsammans. Helt kanon.




En liten visning av sjalen jag köpte förut. (Tricot slen) Man kan ju "sjala in" den nyfödde bebisen ännu mer, men det är såpass varmt ute nu att man inte vill ha sjalen runt sig så länge själv heller så jag lär säkert införskaffa en svalare variant med. Lykke tycker hursomhelst om den, när man fått henne på plats.
Min nuna behöver jag inte visa upp idag, ser helt sliten ut.

Kommentarer
Postat av: Carola

Oj vad skönt lilla Lykke vilar i sjalen,du har rätt att man inte behöver visa upp sig alla dagar men du är nog söt ändå bakom plumpen.

Ha det skönt i sommarvärmen så länge den varar.

Kramar!

2011-05-10 @ 15:55:30
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!



Vilken fin sjal! Ett tips är att knyta den högre upp. Bebis kommer snabbt bli tyngre och du kan få ont i axlar och skuldror. En bra "regel" är att man ska kunna pussa bebisen på pannan, då sitter barnet tillräckligt högt upp!



//Emma som bär sin bebis på heltid!

2011-05-12 @ 10:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0