BESLUTET

Ibland undrar jag varför allting skall dröja så när man själv lämnar in papper i extrem tidig tid. Jag väntar ännu beslutet om Lykkes hemvårdsstöd. Det man kan lyfta här på Åland och i Finland om man väljer att ha barnen hemma i hemmet och inte i kommunal dagvåd.  Jag mailade sedan i slutet på januari och frågade när jag får svar på hur mycket jag kommer att kunna lyfta i månaden då de räknar ut det efter familjens övriga inkomst. Och fick snabbt svar att beslutet kommer att komma per post innan den 15 februari.


Tror ni att jag har fått det?
NEJ. Inget beslut har kommit ännu och nu den 25 februari är det meningen att jag skall få första raten. Suck. Om det nu inte kommer på måndag måste jag in och besvära mig till kommunkansliet bara. Vill inte... Hoppas det kommer nu då. Jag har en tendens att bli nojig när det gäller sådant här. Man vill ju typ inte bli utan 500 euro eller nåt sånt som man har rätt att få, OM de råkar rådda med någonting. Giv mig sinnesro någongång från viktiga tankar...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0