3 RETROVAGNAR

För ett bra tag sedan undrade en läsare om jag inte kunde lägga in bilder av mina retro vagnar. Jag har ju lagt in dem lite nu som då, var för sig. Så det är väl lätt att missa. Dessa är inte alla vagnar men de är dem jag införskaffat senare tid.

Först ut är en Emmaljunga från 1967.
(Enligt någon mer kunnig än mig).

 

 

Sovpåsen är från mammalådan och är också från typ 1968.

 



Sedan en liten Brio som borde vara en 87.a
Sorry för liten bild. 


 

Och sist den jag skaffade nu senast och är andra ägaren till. En Emmaljunga från 1980.

 

 


Jag har även en  framåtvänd syskonsulky och en Emmaljunga i skinnimitation samt en enklare Emmaljunga sittsulky, samtliga från 90 talets början typ men de känns lite för nya nästans.  Det är väl vad som finns just nu.

Samt retro Emmaljungadockvagn från 70-talet i röd manchester. Just nu står den och den blåa Emmaljungan och den i "skinn" i mitt föräldrarhem. Får väl ställa ut allt en vacker dag när jag är 75 och samlat på mig ett femtiotal. (Skojar).

Kommentarer
Postat av: Elin

Men så fantastiskt fina! Jag har hittat en vagn från mitten av åttiotalet med jättestora hjul och i vitt skinn. Den är helt underbar, men min man tror inte att den kommer gå bra att köra. Jag har dock hört att de stora hjulen passar i de flesta terränger. Har du upplevt någon skillnad när det gäller säkerheten mellan nyare och äldre vagnar?



Fin blogg förresten!



Elin

2012-02-18 @ 11:16:58
URL: http://eevileelin.blogspot.com
Postat av: Melissas Prinsar

gu va fina vagnar =) gillar verkligen brio vagnen!

använder du alla eller är de mer som hobby och sen har du nya vagnar till dina barn?

2012-02-23 @ 16:19:09
URL: http://www.melissasprinsar.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0