NY JUVEL

ÄNTLIGEN. En retro sittvagn med suflett och viloläge. Jag har faktiskt letat några år här på Åland. Till och med maken tyckte den var fin. Jag kan bara inte hjälpa att jag har en svaghet för just gamla barnvagnar. Men jag är ju tack och lov inte ensam. Och jag vet en som har en hyrd lokal till och med till sina alla gamla vagnar.
Men en anledning har jag att köpa en sådan här. Lykke kommer ju högst troligen liksom sina syskon att börja traska runt här vid ett årsåldern i april. Och således är de med liggkorg inte så bra att ha just då. Träckiga och sandiga skor och sådant i en liggvagn är ju ingen hit, om man inte bara skall sova. Och sova kan man också göra i denna då den har ganska plant viloläge och fotstödet kan man sätta upp så det blir bekvämt osv. Jag är nöjd.



Årsmodellen är en 1980 och det är en Emmaljunga
. Jag är den andra ägaren för den kom från sitt första hem och deras dotter som föddes 1979 har haft den.
Förutom alla gamla vagnar har jag så klart en nyare variant av vagn som Alvin fick av mig då han fyllde ett. En Emmaljunga  Scooter som jag köpte helt ny faktiskt på Baby och Sjukvård. DEN vagnen är så jäkla bra så det finns inte. Den har varit med om mycket den.







Kommentarer
Postat av: Mamma Till Tio

Åhh va kul att se den modellen igen...har ju en dotter som är född i sept-79.....men jag köpte en brun med vita ränder....åhhh va man tyckte den va fin......jag älskar också dom klassiska vagnmodellerna....dom kändes mer rejäla än dom vagnar man kollade på när jag fick Ville 2005.....

2012-01-11 @ 20:39:11
URL: http://www.djurstrom2.blogspot.com
Postat av: Veronica

En klenod!

2012-01-12 @ 12:53:27
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Lustigt,exakt den modellen hade jag till Linus (årgång 1980)var så glad för just när vi köpte den 1981 så kom den i ny färg en härligt rost brun.Var så trött på alla evinnerliga blå sitt kärror.Självaste barnvagnen var i korgrotting,superläcker då för dryga 30 år sedan.Ha en bra dag på Åland.Kram Kia

2012-01-12 @ 13:32:43
Postat av: Ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma

ja jag är mycket nöjd över mitt fynd ^^ ibland är Facebook bra.

2012-01-12 @ 18:05:56
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Melli

Oj vad den var snygg!! :)

2012-01-17 @ 14:30:37
URL: http://mellimamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0