NYÅRET- 2011-12

Nyåret 2012, helt enkelt så bra som man kunde önska sig när man bara vill ha det lugnt och äta gott och bara vara.
Ishavstoast som förrätt, grisinnerfilé med vitlöksgratäng och pepparsås till huvudrätt samt en sallad till såklart och sedan till allra sist den där hallon och salmiaksparafaiten till efterrätt och alla rullade sig fram ungefär. Den sistnämnda frågade några efter receptet på. Jag skall försöka klämma in det här framöver.


Vännens son utropade att det var den godaste mat han ätit och jag smälte ju såklart som glass i solsken. Bästa kommentaren på kvällen ju. Speciellt då hans mamma berättade efteråt att han inte riktigt brukade vilja äta kött i "köttform" utan var mer en köttbullstyp.



Lite förrätt, den enda rätt jag fotade... Känner mig lite pinsam av att fotografera mat liksom på något vis ändå, även om det händer ibland.




Tusans dagar vad den rykte (rökte) just när det höll på tog slut, men innan poppade det en massa fina bollar ur den. Det var Alvins "raket".



Sedan skickade vi såklart en rislykta som nyårshälsning till finaste Lova i himlen.



Den flög länge och högt och långt, till slut såg man bara en ynklig prick på himlavalvet tills den försvann helt.




Så så här enkelt och simpelt firade vi vårat nyår. Gästerna drog sig vid niosnåret, svärmor hem till hunden så den inte skulle vara rädd när det började skjutas ordentligt och vännen till sitt med sin son.

Och sedan då barnen somnade redan vid 21.30
så var det jag och maken och teven med en chokladask och fotbadet maken fick av "tomten" (mig) i julklapp. Klockan 24 så kikade vi ut genom fönstret då andra firare började smälla av sina egna raketer. Vi såg nog 6 rislyktor, alla mycket vackra. Någon vågade sig på att skjuta upp ungefär 4 nödraketer också.
Vi önskade varandra ett gott nytt år och sedan kikade vi ännu mera på tv och kollade in tolvslaget med sitt Ring klocka ring. Efter det gick vi nästans och lade oss.


Hur var erat nyår?
Trevligt om ni berättar. För det är genom bloggen jag också vill kommunicera med er läsare, för annars skulle jag ju inte fråga någonting alls. Så nu kära läsare. Allt gott med 2012. Hoppas ni får det ni känner att ni förtjänar. Kärlek, värme och respekt åt er som ger av det själva. 2012, gör det så bra ni förmår.

Kommentarer
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Vi hade ett mycket lugnt nyårsfirande mannen och jag.Det är vår första nyår helt ensamma utan Simon.De övriga har vi varit hemifrån.Det var tufft emellanåt,speciellt när grannarna med sina barn började att skjuta sina raketer.Vi åt gott,gratinerad hummer,oxfile och hemmagjord choklad mousse.Sedan satt vi i jacuzzin en stund innan det var dax att finnas till hos våra fyrbenta små.Dom gillar inte allt smällande så vidare värst.Vi får verkligen hoppas att 2012 blir ett bra år.Min pappa är visserligen dålig men vi får ta en dag i taget.Min brorsons lilla tjej var så helt underbart söt med massor av mörkt hår.Hon liknade sin pappa och eftersom han och Simon var lika så såg jag vissa drag av Simon i henne.Speciellt vid vissa grimaser.Att sånt finns i generna är helt otroligt.Ha en fortsatt bra nyårsdag.Kram Kia

2012-01-01 @ 13:17:48
Postat av: Moa

jag hade ett fint nyårsfirande hemma hos en vän och träffade annat härligt folk också :) vi gick ut på gården i bostadsområdet och kollade fyrverkerierna som sköts utanför (som tur väl, det är rätt tätbebyggt så man fick inte skjuta inne på gårdarna av förklarliga skäl...). kram!

2012-01-01 @ 17:24:34
URL: http://dayviews.com/legobit
Postat av: Kirsi

Mitt nyårsfirande gick också i lugnets tecken, jag var ensam hemma och tog det som en vanlig lördag. Eller ensam och ensam, hunden Greta var ju också hemma.



Verkade som flera tog det lugnt, det var mycket raketer under en timme mellan halv tolv och halv ett, sedan blev det tyst. Förra året höll smällarna på till framåt två-tre. Jag har tur för Greta är inte ett dugg rädd för raketer!



Barnbarnet på 2,5 år berättade däremot att han inte tycker om när det säger pang :-)



God fortsättning!

2012-01-01 @ 19:29:44
URL: http://gretagochjag.blogspot.com/
Postat av: Husfrun

Det är så otroligt vackert med de där rislyckorna.



Vi hade ett lugnt firande eftersom mannen jobbade och kom hem först vid halv elva. Två av tre barn hann somna innan tolvslaget, men vi lyckades väcka dem så de fick se lite raketer och vara med när vi skålade in det nya året.



God fortsättning.

2012-01-01 @ 19:51:04
URL: http://villafreja.blogspot.com
Postat av: Lotta m åtta

Vi tog med fem av barnen till ett par grannar. Åt gott o barnen lekte några timmar. Men sedan drog jag hemåt med de små vid nio...de somnade allihop på mindre än fem minuter här hemma o då la jag mig i badet ;) Sambon blev kvar hos grannarna och jag sov hårt då han klampade in på natten ;) Jag har aldrig varit mycket för nyårsfirande, så att vara ensam hemma med sovande barn passade mig perfekt, haha.

2012-01-01 @ 19:59:39
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Hannas pappa

God fortsättning på det nya året! Jag tror att det var en "trend" att fira nyåret lugnt och städat med de allra närmaste. Vi är många som anammat denna lyx! Våra tjejer var tappra. Men Sara slocknade 23.00 och Alva 23.45.....Nära så nära! Alva somnade i Kickis famn så vi bar in henne till Sara vid tolvslaget och firade nyåret med pussar och kramar som tjejerna inte kom ihåg något av nu idag!

Nytt år. Samma livsmål.

Massmis med

Niklas

2012-01-01 @ 20:31:40
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Lisbeth

Min sambo jobbade natten, så jag firade med ungarna (de hade av någon anledning ingen lust att gå ut och festa) och en väninna. Vi åt biff med hemgjord klyftpotatis, flera sorters såser och sallad. Till efterrätt blev de glass och choklad. En lugn, skön kväll med "Grevinnan o betjänten" slötitande på tv och en hel del skratt. Avslutade med hockey på småtimmarna med sonen och sambon som kom hem.. En mycket skön kväll!

God fortsättning!

2012-01-02 @ 01:21:14
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vi firade nyår med makens bror och familj och ett gäng kompisar och barn. Tacos och alldeles för mycket godis slank ner, Vi sköt raketer vid tolvslaget och därefter åkte vi hem och sov. Ett riktigt härligt nyår blev det.

2012-01-02 @ 22:26:19
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Carina

Vi gjorde inte så mycket väsen av oss, lagade en lättlagad 3 rätters middag, potatisgratäng med rökt lamm (som gobben fått från jobbet)före det en förrät med 2 röror på rågbröd och till efterätt blev det jordgubbs och chokladmousse :)

Vi var senare till stan o kikade på raketerna sen hem o skålade i lite Robby Bubbel, kolla tv o sen i säng

2012-01-04 @ 00:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0