FRÅGOR OCH SVAR DEL 1

Börjar med att besvara några av frågorna som kommit in. Så roligt att någon bemödade sig att fråga någonting.


Kia undrar om Lova och Alvin sagt någonting roligt under sin småbarnstid. Jo jag måste faktiskt erkänna att det nog ploppat små grodor ibland.
Jag har en kategori i bloggen som jag döpte till "Ur barnamun" här i menyn till höger. Dock har den inte fyllts på så mycket. Men Lovas någon "groda" finns kvar där.


Snigeln Harald undrande hur jag träffade min man. Det var nog inte så värst romantiskt kanske. Jag var både sambo och förlovad och hade så varit sedan jag var nyfyllda 16 och nu var jag 19. Det var nog också lite så där, att min man var mer spännande faktiskt, mer busig, i farten och vild på den tiden och visade sig ute. Medans min gamla partner satt och spelade dataspel. Jobbade, sov, spelade dataspel, jobbade, sov, spelade dataspel, typ och ibland såg vi på film med några gemensamma vänner. Men att göra någonting med mig var svårt och tråkigt och "vill inte visa sig bland folk" pratet. Så ja, jag träffade min man under RockOff veckan 1999. Och bröt med min sambo bara en två dagar senare, och i sommar har det gått 13 år sedan vi träffades.


Kirsi frågade om jag skulle ha någon mer tatuering. Jo det blir nog en till, för att Lykke skall ju också få en plats i huden. Som mina andra barn. När vet jag dock inte.


Boa frågade vilken seriefigur jag skulle vara om jag var en sådan. OJ, det var svårt. När jag var liten lekte jag och en pojke alltid Musse Pigg och Pluto, jag var alltid Pluto. Så...ja jag är väl Pluto då, ha,ha.


Linda frågade vilka favoritmärken jag har på barnkläder.
Jo, det är väl ungefär de du räknat upp själv. Molo, Nova Star, Småfolk... m.m


Lisbeth frågade vart jag skulle resa om jag inte behövde tänka på ekonomin. Då skulle jag nog resa runt flera olika länder, under en längre tidsperiod och gärna då det var vinter här. För sommaren på Åland flyr man inte, det är ju nästintill tabu!


Ida undrade om jag hade förslag på vad man gör med ett större barn och en bebis hemma, så inte det större får tråkigt. Man läser sagor medan man ammar så kan den större mysa intill, man kan låta det större barnet hjälpa till med skötseln av babyn. Egentligen behöver det inte vara svårt. DET blir svårt om man gör det svårt snarare. Jag är ju lite spontangalen, tog ju Alvin med mig till badhuset ensam tillsammans med Lykke första gången utan att ens veta vad Lykke skulle gilla badandet. Vilda chansningar.
Man kanske kan gå promenader, mata fåglar. Räkna bilar eller cyklar på vägen. Gå till biblioteket.
Gå på baby-barnmusik. Rulla kokosbollar... Egentligen behöver det inte handla om stora saker, men något litet, några gånger i veckan brukar bli bra. Och har man möjligt kan man ju alltid försöka träffa någon far/morförälder.



Kommentarer
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Dessa barn..hade med grannens son för vissa inköp när vi skulle ha ett knytis grill kalas för ca 10 år sedan.Gick in med snabba steg till systembolaget för att köpa lite vin.Då säger denna lille gosse att han ville också "Ha STARK dricka"Nähä du säger jag det är inte för små barn...varpå han börjar att gråta och säger att det får jag för mamma.Förklaringen av mamman senare var att --Han menar kolsyrad dricka typ coca cola för den är stark och "kommer upp i näsan"Kram Kia

2012-03-28 @ 20:25:45
Postat av: Ida

Ja jag måste lära mig att lugna ner mig och inte ha så höga krav på aktiviteterna. Vi har jättenära till badhuset så om solen skiner i sommar så blir det nog många dagar där (dom har utebad för barn).

2012-03-29 @ 09:35:13
URL: http://www.sweeti.se
Postat av: Tilda

Hej

Först ska jag tacka för en fin blogg, brukar kika in dagligen ;=)Jag kan tänka mej att du skriver lite om mat (lite recept) inredning osv.

Krama dina busungar (gubben med)och njut av livet!

2012-03-29 @ 17:45:59
Postat av: Nadja

På Rockoff 2001 var jag och min man nykära i hemlighet ;)

2012-04-01 @ 21:36:43
URL: http://nadjamittilivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0