LÄGGA NER

Ibland överväger jag helt seriöst på att lägga ner det här med att blogga. Bloggen är som en annan bloggare uttryckte sig, som en J***la tamagotchi man måste mata för att den skall överleva, för att annars dör den ut. Mata bloggen med inlägg alltså, uppdatera.
Tillika är den lite av ett skötebarn min blogg, någonting som funnits så länge. Men allt har ju sin tid antar jag.

Jag antar att det också är därför mina inlägg
sinar mer och mer. Jag börjar tröttna på hela bloggeriet ibland. Tänk att de finns de som jobbar med bloggar, skriver krönikor osv osv sen kommer det in någon kosing vid rätt valt jobb/tillfälle. Jag själv har tex aldrig fått betalt för att blogga. En handfull företag sponsrade självvalt en tågbana då jag skrev för Brio en gång, och så har vi fått lite kläder av ett annat då de fick ha tävling i min blogg men annars har jag bara bloggat först för min skull, sedan för andras. Speciellt Lovas tid. Det är den som utmärker min blogg mest.
På gott och ont.  Men nu, jag har funderat en hel del på bloggen alltså, att om det är dags att sätta punkt hos blogg.se, och eventuellt börjar jag sen skriva på en annan portal jag haft som ett oskrivet blad i 1.5 års tid. Det behövs någonting nytt i varjefall, om jag skall orka fortsätta blogga.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag förstår dig precis och det där med tamagotchi stämmer jätte bra!

2012-03-25 @ 17:59:45
URL: http://www.deltidsharmonisk.net
Postat av: Fjärilen

...men måste du lägga ner den? Jag tycker du skriver så himla trevligt och jag blir glad av att se dina fina ungar och lite vanlig vardag... Och så har du så härliga kläder till barnen, det ger mig inspiration. Du måste väl inte skriva så ofta? Skriv när du får lust eller har något kul/tråkigt som du vill "pysa ur dig".... Det gör inget om det är en månad mellan inläggen...jag kikar in lite då och då och märker väl om det är något att läsa! Kram

2012-03-25 @ 19:18:35
Postat av: Ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma

Egentligen vill jag ju inte lägga ner helt, men skulle gärna blogga mer kravlöst ibland och det har jag ju egentligen gjort senaste tiden. Man vet ju att folk väntar och gärna vill läsa något nytt, så är man ju själv ibland när man läser en bra blogg som man gillar. Fast man vet att folk nog lever utanför bloggen med :-)

2012-03-25 @ 21:05:41
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Jag skulle skana dig väldigt mycket om du slutade helt, men samtidigt är det ju som du säger: Man har ju ett liv utanför bloggen.

Kraven kommer nog mest från dig själv. Kanske det är en bra idé att börja från nytt och skriva mer förutsättningslöst. Då minskar nog dina egna krav på dig själv också.

Men jag vill följa med dig.. ;)

Kram

2012-03-26 @ 01:08:27
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Veronica

Om du känner av ett måste så kanske en bloggsemester;) Ja, man vill ju gärna läsa inlägg, men om det blir ett krav för dig att skriva så kanske en paus behövs. Vill du inte ta för en längre tid, så kan du väl skriva ett inlägg en gång i veckan, så vet vi läsare när vi skall klicka in oss:)) Tex varje söndag kan vi förvänta oss en rapport.

2012-03-26 @ 13:00:02
Postat av: Johanna H.G

Gör det som känns bäst i hjärtat.

Om du väljer att fortsätta blogga på ett annan plats så hoppas jag att jag får följa med dig.

Gillar det du skriver, och det är väldigt spännande att följa Lykke och Alvin i deras utveckling.



Kram

2012-03-26 @ 13:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0