JAG OCH BARNEN

Idag mjukstartade maken att börja jobba lite igen efter semester och sjukhusvistelser. Det gick bra för mig men var jobbigt för Lova även om han kom hem på lunch och svärmor kom hit en stund och var med Alvin. Lova gnällde mycket efter pappa.
Vi försökte hitta på saker som att hon och jag bakade en hallon/blåbärspaj som vi åt med vaniljsås till efterrätt.

Lova tog medicinerna hyfsat bra hela dagen idag. Hon brukar till och med fråga redan om hon fått den och den, håller koll tillsammans med oss. Men några nålar imorgon lockar henne inte även om hon har allt på plats bara att ta provet.
Imorgon börjar också svärmor jobba så det blir bara jag och barnen och så skall vi vara på sjukhuset redan 10 imorgonbitti.
Jag som förut tyckte jag hade bloggtorka och enformiga dagar hemma med disk, tvätt, handling tycker att  jag numera mest bloggar om Lova och hennes vardag (våran vardag med sjukdomen) Man skall inte gnälla, man skall vara nöjd med det man har, så är det nog bara. Idag skulle jag gärna bara ha den gamla vanliga vardagen tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det blir ju så. Har man ett sjukt barn anpassar man vardagen efter det barnet. För att allting ska kunna fungera någorlunda som vanligt tror jag att det är en nödvändighet.

Då faller ju också bloggen in i det mönstret.

Jag tycker inte du ska be om ursäkt för att du kanske upprepar dig eller skriver mycket om Lova. Dina läsare förstår. det är jag övertygad om.

Kram på er

2009-08-11 @ 20:44:56
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hej.

Ville bara lägga in en kommentar och önska er all lycka. Jag hatar orättvisan att ett barn ska behöva lida.



Kram Ewa

2009-08-11 @ 22:02:30
URL: http://nogivingup.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Du var inne och skrev en kommentar på min blogg, vilket gjorde att jag hittade hit. Har suttit och läst flera av dina inlägg om det hemska som ni går igenom och är rörd till tårar. Jag vet så otroligt lite om sjukdomen, men fick upp ögonen för den när jag läste artikeln i aftonbladet idag. Att jag förmodligen blir så berörd utav detta är att jag precis nyligen blivit far till en underbar dotter, min första. Sindy är 3 månader gammal och jag vet inte vad jag skulle ta mig till om något skulle hända henne.

Svårt att ge något stöd som hjälper mer än att skriva varma ord, men jag tänkte gå ett steg längre. Om det är ok med dig så länkar jag vidare till Lovas spargris från min blogg. Jag har iallafall ca 600 besökare per dag. Om du vill så länkar jag gärna till din blogg med så folk kan få skaffa sig en bild av Lova.



Maila mig gärna så jag vet att allt detta är ok, så gör jag det så fort som möjligt.



Kram och lycka till!

2009-08-11 @ 22:20:06
URL: http://worldoffredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0