LOVAS SPARGRIS

På tal om att skänka gåvor har jag under kvällen surfat omkring lite på barncancerfondens sida i Sverige. Ja vi kommer ju att vara lika mycket där som på Åland känns det som eftersom Uppsala är de som satt diagnosen på Lova och sagt vilken behandlingsform de ville pröva först.

Iallafall kunde man öppna egna insamlingar där så jag gjorde det och har döpt insamlingen till Lovas spargris.
Målet är att under ett år lyckas skramla ihop 2000 kronor som kommer att gå till barncancerfonden.
Jag skall fundera vidare på hur jag skall lägga upp den mer synlig men tillsvidare kan ni titta hur det ser ut här under namnet Lovas spargris. Det finns dock flera som har insamlingar där än Lova och alla går till barncancerfonden.

Nej nu börjar jag låta som en riktig tiggare men som med allt i livet är det frivilligt att skänka något (utom att dö ,det måste vi alla).
Nu har jag suttit här så länge att jag borde logga ut, jag har surfat runt och läst och läst och tänkt och läst och funderat. Jag läste ett ordspråk som sades vara finskt, och jag tyckte om det för det är så jag känner just nu.

" Kunskap skapar ångest"   Men ju mer jag vet och ju mer jag oroar mig vill jag ändå veta ännu mer.

En annan sak en kompis tyckte om var barncancerfondens jättefina hopesmycke. Det borde jag slå till och köpa. Då får man något vackert att bära samtidigt som man skänker 150:- till deras fond.











Kommentarer
Postat av: Ia

Ooo den var fin..

Förut var jag duktig på att bidra till cancerfonden, efter mammas bortgång. Men har som blivit färre med åren...

Däremot försöker jag bidra till all forskning om vad som sker när dom blir friska (mamma var på väg att bli friskförklarad och hade många frågor men ingen kunde svara på de). Så tycker den biten är lika viktig ändå.. Men fick veta att dom jag bidrog till var mer eller mindre en bluff :-(. Trist med såna föreningar..

2009-08-08 @ 08:37:44
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Självklart ska du ordna en insamling till barncancerfonden! Jag kan absolut hjälpa till att skriva om den (och absolut skänka lite pengar). Tycker inte alls att det är att tigga när man ber andra att skänka pengar till just barncancerfonden eller andra välgörenheter!



Kramar!

2009-08-08 @ 09:35:04
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Är det ok att jag använder bilden på Lova som du har på sidan när jag skriver om insamlingen?



Kram

2009-08-08 @ 11:10:11
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Carina

Va snyggt smycket var ju :) man blir lite sugen faktiskt på det och att städa fonden så klart :)

Tycker inte heller det e att tigga pengar när det gäller såna här saker, finns ju annat som är mer tiggeri. Kramar

2009-08-08 @ 14:36:03
Postat av: Amanda

Detta är verkligen något även jag brinner för. Jag ska absolut skänka en slant i Lovas spargris.

Hoppas ni når erat mål.

Kram

2009-08-08 @ 21:14:00
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hope-halsbandet fick jag i studentpresent :) så himla fint. Tyvärr gick kedjan sönder på mitt, men jag satte det i ett svart band istället :)

2009-08-08 @ 21:49:57
URL: http://paksukainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0