ÅRET SOM GÅTT

Året som gått, 2009. Det har varit ett annorlunda år. Mycket har hänt. Hur blir nästa år månne? För oss är det mycket sjukhus som står på schemat men jag hoppas vi slipper allt för många extra sjukhusbesök och jobbiga helikopterturer.


Sommaren 2009 var året då Lova fick sin diagnos, hjärntumören opticusgliom. Hon fick börja med cellgifter och många olika mediciner. Hon har åkt in och ut på sjukhus, åkt helikopter 2 gånger och fått shunten inopererad i huvudet för att likvoren som alla människor har, skulle minska. Och hade även kostaterad hydrocefalus just pga tumören. Hon har avverakt flera narkoser redan och opererat både in en port á cath och en shunt och gjort ryggmärgsprover och magnetröntgen, otaliga synkontroller och EEG och EKG och vi har kanske inte ens nämt allt. Men mycket har hon utstått och mycket finns kvar. Lova har så gott som förlorat sin syn, vi vet inte hur myket och vad som mer kan räddas och det är tungt.

År 2009 fyllde jag 30. Jag fick fira min 30-årsdag i Uppsala med familjen på Niva.
(Neurointensivården) Också ett sätt att fira födelsedagen på. Men vi åt glass därinne, som personalen bjöd på.

Julen 2009 och nyårsafton 2009, det fick tack och lov fira här hemma. Med våra närmaste. Vad månne 2010 bjuder oss på?

Kommentarer
Postat av: Carina

Hoppas det nya året bjuder på glädje åt er och inte bara sjukhusvistelser.

Att ni även får glada stunder tillsammans med familjen och de närmaste men även tillsammans med andra.

Att Lova ska må så bra det går och att ni andra hålls friska o krya :)

Kram och God fortsättning får man väl lov att säga nu!

2010-01-01 @ 00:33:40
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: magdalena

Håller tummarna att 2010 bir ett bättre år för er (och även för mig) Har följt din blogg lite sporadiskt och ni förtjänar ett bra år..... håller tummarna att allt går bra och att Lova blir bättre och bättre .... Gott nytt år kram Magdalena

2010-01-01 @ 01:14:26
URL: http://hulliganmamman.blogg.se/
Postat av: Majsan

Ja, det är mycket ångest när man tänker på det nya året, så känns det för mig med. Men det kan också bli ett bra år och det hoppas jag så innerligt. Ni skulle så väl behöva lite lättnad och lugn och ro tillsammans.

2010-01-01 @ 16:51:34
Postat av: Moa

Håller verkligen tummarna för att 2010 blir ett bättre år för er! Att Lovas tumör minskar och helst försvinner av cellgifterna och att hon får tillbaka synen på åtminstone något av ögonen! Kram!

2010-01-01 @ 18:12:55
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Jonna

Hej! Ni har sannerligen fått utstå mycket i år! Jag följer dig fortfarande, men i det tysta. Jag håller tummarna för er.



Jag tänker ta mig friheten att igen ställa tre frågor gällande bloggdesign. Du är ju så duktig på det här och designadinblogg.se har blivit mycket rörigt sedan han gjorde om sin hemsida.

- För det första så undrar jag hur jag ska göra för att dela upp länkarna i menyn, så att jag istället för att bara ha rubriken "länkar" med alla länkar samlade under kan ha två rubriker; "bloggar" och "scrapbooking" med olika länkar under?

- Jag undrar också hur du gör när du lyckas lägga in en bakgrundsbild som täcker hela sidan? Min bakgrundsbild blir liksom kopierad och rutorna blir lagda bredvid varandra, trots att jag vid bilduppladdningen väljer det största formatet (400).

- Min tredje fråga är var du har hittat rörliga bilder till bakgrunden och julbilden som du hade här runt jul. De var verkligen jättefina!



Tacksam för din hjälp! Jag hoppas också på ett bättre år 2010 och att din fina dotter tillfrisknar snart!



Ps. Om du orkar svara så kan du svara på min blogg om du vill, så slipper du ha svaret här på din egen...



//Jonna

2010-01-01 @ 18:58:32
URL: http://himmelapannkaka.blogg.se/
Postat av: Isabel

Tänker på er då och då! Hoppas att Lova bir helt frisk, det bara måste hon bli. Läser itne här så ofta längre men ni finns i mina tankar.



Vårat 2009 slutade också med en elakartad cancer, men "tack och lov" på maken och inte Alva.



Kram Isabel (IssaPissa)

2010-01-04 @ 12:01:20
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0