OPERATIONEN KLAR & BILDER FRÅN NIVA

Vid klockan 13 idag så fick Lova åka ned till neurokirurgen och operera in shunten. Operationen tog 2 timmar men det tog 3 timmar innan maken kunde åka till NIVA. ( BUVA, barnuppvaket hade inte öppet av någon anledning för någon ) NIVA kan jag tänka mig är förkortat för neurokirurgens intensivvårdsavdelning.

Där skall Lova vistas fram tills imorgon om allt går bra och det hoppas jag det gör. Det var trevliga tjejer som hade hand om henne och ena sköterskan hade nästans varit upprörd och förvånad att Lova inte imorse heller var där då hon igen kom på jobb, hon som väntat hela dagen igår redan.

Nu har dom rakat av en del av Lovas annars tunna slitna hår, och opererat in en shunt med andra ord. Hon har 2 kap i huvudet. På hjässan och bakpå och så har jag ej undersökt så mycket mera idag då jag inte vill pilla på allt då hon ligger där och är infektionskänslig. Slangen syns bra innanför huvudet på henne. Svullet är det också och tankarna för mig till Star Trek.

Shunten lär nog sitta ett bra tag för de har satt in en lång slang för att hon växer sa operationsläkaren.






Lova har vaknat upp, och tittar man noga ser man svullnaden där slangen sitter.
( Det kantiga )
Samt ena plåstret ovanpå hjässan.
Lova får morfin.




NIVA apparater

och mera apparater och alla är Lovas.





Det märks att man är på en speciell avdelning där livet för många hänger på en skör liten tråd.
Och nej det var ingen vacker syn att gå igenom.

Låg många mumierade människor i slangar och maskiner.
Samt deras anhöriga satt med bistra miner, någon annan väntade utanför ännu på att få komma in till sina.
Och en annan grät.

Sjäva fick vi äta glass där inne, de bjöd på glass för att jag fyllde 30 år.


Kommentarer
Postat av: Carina

Lilla pluttan, men skönt att det gått bra iaf!

Liten ljuspunkt att få glass iaf på sin födelsedag, fast nog önskar man att du kunde fått fira den hemma med familjen!

2009-11-07 @ 23:40:48
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Sofia

Lillstumpan. Skönt att se hennes vackra ögon och att allt har gått bra idag. Tänkt på er. Kram

2009-11-08 @ 00:14:13
URL: http://justafooltobelieve.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Lilla tjejen. Barn hör inte hemma där!

Ni är så starka alla!

2009-11-08 @ 07:10:28
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: c.e

man blir ledsen när man läser hur ett litet barn blir utsatt cancer skall int barn ha det hör till gamla människor,men det e ju bra om ni orkar lr ni e ju tvungna.och kanske tänker mera på lova när vi sku kunna ha som ni när våran pojk e lika gammal så det blir lite skrämmande (Oj vad deppig jag blev)

mnen skönt å trevligt med glass iaf inte många som har ättit det på sjukhus iafall

2009-11-08 @ 10:02:02
Postat av: Amanda

så skönt att operationen gick bra. måste vara en lättnad för er alla. hoppas det fortsätter gå bra för er. Kramar

2009-11-08 @ 11:24:02
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Jessica / Tjollabolla

Men lilla goa Lova. Vad hon är stark och modig.



Tänker på er ofta.



Kram Tjolla.

2009-11-08 @ 15:15:31
URL: http://milosblogg.blogspot.com
Postat av: Moa

Skönt att operationen till sist blev av, så tjejen kan börja äta igen! Vad hungrig hon måste ha varit...



Barn hör definitivt inte hemma på NIVA (rätt "översättning" föresten, lärde mig det genom en annan blogg), men livet är orättvist ibland... Minns när min mormor dog och låg på IVA, det var nästan läskigt att gå in där, speciellt eftersom jag vistats väldigt lite på sjukhus efter lunginflammationen jag fick när jag föddes (och den minns ju inte jag). Man visste ju hur sjuka många var som låg där...



Hoppas ni får komma vidare till en annan avdelning snart. Men det är alltid bra när personalen är fin, speciellt eftersom miljön inte är så rolig.



Kram!

2009-11-08 @ 16:43:52
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Erica

Lilla gumman...mitt hjärta värker för Lova och för er andra också!!



Tänker på er!

2009-11-08 @ 19:45:35
Postat av: Anna

Hej.

Har suttit här framför datorn och läst om eran kamp. För det är verkligen en kamp utan dess like. Tårarna kommer i mina ögon, även om det inte hjälper er. Har själv 2 barn med NF 1. Hoppas verkligen att ni snart får ta vid er vardag hemma på Åland. Många kramar



P.s Grattis i efterskott ! D.s

2009-11-08 @ 20:40:47
Postat av: Imsa

Oj vad kämpigt hon har det lilla Lova, fast skönt att dom fixade en shunt så att hon kan börja må bättre. Fast det låter konstigt har jag alltid kännt mig lugnare när Victor varit på IVA än på avdelningen, för då vet man att dom verkligen har superkoll dygnet runt. Och grattis i efterskott till dig! Och styrkekramar till hela familjen.

2009-11-08 @ 22:31:45
URL: http://imsavimsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0