ORDSPRÅK SOM ÄR BRA

Jag gillar ordsspråk. Och en del är riktigt bra och passa bra vid olika tillfällen. Jag tänkte börja med några som passar in på de som orkar beblanda sig lite för mycket i min blogg ibland.


" När en hund skäller, skäller alla (När en börjar snacka skit instämmer andra) "

" Alla klagar över sitt dåliga minne, men inte över sitt förstånd "

" En pessimist ser svårigheter i varje uppgift, Optimisten ser en uppgift i varje svårighet "

( Passar bra in på min ofta omtalade glädje i våra svåra stunder )


" Den som talar illa om andra med dig, han talar illa om dig med andra "


" Bekymmer är som små barn, ju mer man pysslar om dom desto bättre trivs de "

( Ja vi vet ju att somliga får bekymmer med att se och läsa min blogg och mina texter )



Och det sista är ett ordsspråk av en man som heter Bertrand Russel.

" Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting och de kloka så fulla av tvivel "

Vad jag vill säga med det sista ordsspårket är att de som hakar upp sig på texter och bilder i min blogg är tvärsäkra på att jag gör fel som blottlägger min familj och vårat barns sjukdom, medans jag sitter här många gånger och tvivlar på mig själv och mina texter och om jag vill fortsätta. Så många gånger jag velat stänga av, sluta blogga, lägga lösen på bloggen. Men ikväll sa min man som sällan säger saker som rör internet och datorer då de är ett bristande intresse hos honom.

Att stäng inte ner bloggen och lägg inte lösen på den, den är bra och alla läser den. Låt bilderna vara kvar!

Med det här inlägget hoppas jag på mer lärdom och vishet i form av ordspråk åt mina bloggläsare. Kanske någon annan med fått sig en tankeställare.





Kommentarer
Postat av: Isabelles mamma

Oj,vad mycket som hänt hos er denna helj!



Grattis till 30 åringen till först..



Ova skönt o höra/läsa ni har fått en shunt in opererad..hoppas trycket o vattnet försvinner nu då så Lova börjar se bättre igen!



Vi håller tummarna för er!



Skriv vad du vill o när du vill på din blogg!!!!

D e din rättighet o skriva av dig om du vill...



Då Isabelle insjuknade skrev jag oxå massa i min dåvarande blogg o vissa gånger fick jag många elaka kommentarer men d mesta var positivt..jag valde sj att inte lägga upp bilder på Isabelle för d kändes inte ok för mig..men d e olika för alla hur man bearbetar d som sker o jag tycker du skiver så bra o d e så trevligt o logga in på din blogg o läsa o se d fina bilderna på er underbara tös Lova..int e d ju nån som reagerar om man lägger upp bilder på ens barn då man leker eller bakar så varför skulle inte du få lägga upp bilder på din vardag???

Go girl säger jag bara o jag vet sj hur skönt d känns o kunna skriva av sig då oron e som störst eller då nått har lyckats o gått bra!!!



Jag tyckte sj d va så skönt då man slapp alla extra sms på kvällen efter ne hel dag på sjukhuset o man ville umgås med lillan o gubben en stund...för i.o.m jag skrev i bloggen läste d flesta av våra nära o kära där o kommenterade där istället..d underlättade för mig!



Kram. Isabelles mamma

Postat av: Annika

Kämpa på bara, jag tror att år 2010 blir ett bättre år för alla. Även i min familj har 2009 präglats av sorg och motgångar så jag ser fram emot nästa år för jag tror att alla planeter kommit på rätt kurs tills dess, känns som att det år 2009 varit ett riktigt kaos där uppe i rymden och det har påverkat oss här på jorden. Kram

2009-11-09 @ 11:55:33
Postat av: Majsan

Kloka ord! Jag läser din fina blogg och den lär mig att förstå mig själv och även min son som är i din ålder och som har ett barn med hjärntumör. Han kan inte prata lika öppet som du men ibland gråter han och då tänker jag på att han går igenom samma som du. Du har en gåva att kunna beskriva och sätta ord på känslor och hur man hanterar dem när man måste göra det och jag tackar dig för att du delar med dig av din gåva. Så jag håller med din man! Plus att jag skickar en styrkekram till er alla i kampen.

2009-11-09 @ 11:59:08
Postat av: Lotta

Jag tycker att det är bra att du visar hur denna fruktansvärda sjukdom ser ut. Ni lever med de här bilderna 24 h om dygnet, varje minut, varje sekund. Om man då inte orkar att se ens en bild kan man ju kanske föreställa sig hur ni har det och fyllas av en stor respekt och värme.

Hon är så fin er lilla tjej.

Kram

2009-11-10 @ 12:49:48
URL: http://www.siredison.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0