ÄNNU EN BRA DAG

Det verkar som om Lova får avnjuta ännu en ganska bra dag. Blodproverna visade fortfarande bra värden. HB var 146 och lekocyterna på 4,6 och trombisar och allt annat var helt okej så om allt går bra nu så kommer vi tillbaka först på onsdag nästa vecka för nya prover. Åh vad skönt det skulle vara om vi fick vara lediga från all sjukvård i 5 dagar och bara njuta av att må bra.

Men läkaren trodde att Lova snart skulle dippa igen av Uppsala cellgifterna. Han gav henne c.a 4-5 dagar till att må bra innan hon blir trött och håglös osv igen. Aptiten hennes är det ju sisådär med. Nu väger hon c.a 18,5 och brukar som frisk väga 20 kg. De funderar väl ännu på en s.k knapp. Jag väntar ju bara på deras åsikter om den själv jag, för hon äter ju inte så jättebra nej, men lite här och lite där. Så som de flesta cancerpatienter gör. Men ännu inget jag direkt är jätteoroad för.

Efter Lovas provtagning var vi till Hesburger, Lova lyckades få ner några pommes och lite Trip iallafall. Alltid något. Sedan skyndande vi vidare till KappAhl efter mjukisbyxor åt henne. Hon har verkligen dåligt med dom eftersom de gamla börjar vara för små och sedan har hon mest Nova Star byxor som använder men det är ju skönt med mjukisar också, så jag hittade 2 olika par där, ett par velour och ett par, sådana där "supersnygga" (tolkningsfråga, fast jag har vant mig ganska bra) harembyxor som hon kan mysa i hemma.

Nu är vi bara hemma, Alvin sover, Lova ser på tv och gottar sig med chips. Också sådant hon faktiskt kan äta med tanke på de kraftiga smakförändringar som uppstår i samband med cellgiftbehandlingar. Det är en lustig medicin på så vis, min mamma tex, hon fixade inte alls mjölk då hon fick cellgifter. Och så smakade hela hennes mun metall så hon. Som minst vägde mamma min runt 42 kg som normalt vägde 58. Och jag som är liten och kort, 152 cm väger omrking 48 så min mamma var som ett skelett ibland. Så ja, man blir oftast tunn av dessa cellgifter. Ja, så helt enkelt är man tacksam för vad Lova än får i sig, chips, pommes, plättar, pizza, skitsamma om det är skräpmat bara hon äter för man skall vara glad då de säger att de vill äta alls.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Skönt att läsa att hon mår lite bättre nu.

Håller helt och hållet med dig när det gäller maten, det viktigaste är att hon äter och inte vad.



Ni får ha en fortsatt skön dag

kram

2009-10-22 @ 14:56:24
URL: http://lottaf.blogg.se/
Postat av: Annika

Vad skönt att höra att hon får lite paus från dom jobbiga svackorna emellanåt, man behöver ladda lite batterier ibland. Hoppas hon inte blir lika dåli som sist, håller alla tummar och tassar som finns i vårat hus att det går bättre denna gång.

ha en trevlig dag

2009-10-22 @ 15:33:47
Postat av: Isabelles mamma

Ja d e bra bara d äter..d tycker jag med som e canser mamma sj!

D e många som inte förstår utan kan uttrycka sig lite fel med den saken..hade många som skrev i min blogg på den tiden då Isabelle åt dåligt att ge henne bra mat då d gånger hon äter...hmpf..då d ända damen åt då va makaroner,franska o sådant så gav man henne d...

d va en annan pappa som oxå har haft en tjeje med leukemi som sa villhon ha smör ge henne smör,vill hon ha pizza låt henne äta d då... d e inte vitaminer o sådant som e viktigast utan just att d får energi o orka kämppa!!!!



Jag hoppas värdena hålls bättre denna gång!!!

2009-10-22 @ 19:14:59
Postat av: Amanda

vad skönt för er att ni är inne en liten bra period nu. hoppas verkligen att ni inte behöver till sjukhuset något mer denna vecka. Kramar

2009-10-22 @ 22:17:12
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0