REGNIG MÅNDAG

Idag har det småregnat och det är grått ute. Lova var och tog sina blodprover till sjukhuset och imorgon bär det av till Uppsala som det ser ut nu, taxin är bokad att hämta upp oss i Kapellskär sedan. Så får man glatt sätta sig och åka bil 1 timma och 15 minuter c.a igen bara.

Tanken är alltså att vi åker hela familjen denna gång, antagligen regnar det i Uppsala så jag kan inte gå ner på stan denna gång heller då vi kommer fram som jag skulle tycka var trevligt eftersom det annars tenderar att bli en lång dag om vi alla 4 sitter på avdelningen och det är ju ganska nära ner till stan trots allt om man är rask på att promenera, så dryga 10 minuter tar det ungefär. Men som sagt, med min tur regnar det garanterat. Och jag tycker det verkar jobbigt att gå med vagnen och balansera ett paraply i andra handen. Fast visst allting går väl. Men jag hoppas på vackert väder eller åtminstone inte så mycket regn att man inte kan gå ute.

Efter Lovas blodprover idag så var jag och barnen och åt lunch på Kotipizza. Barnen åt glatt upp allt jag skar upp åt dom, pizza går alltid hem hos mina barn, ja utom då Lova är som sjukast då vill hon ju knappt äta alls.
Nu lär hon imorgon få sitt karboplatin och så tar det dryga veckan sen rasar hon samman igen, och vi får se hur det går då. Lova fick ju en massa blod sist, ja så mycket att HB steg från 82 någonting till 140.


Kommentarer
Postat av: Patricia

Lycka till i Uppsala. Hoppas vädergudarna är på din sida så du/ni får se ngt annat än sjukhusets insida:)

2009-10-12 @ 13:55:28
Postat av: Agnieszka -2 barnsmamma

Jätteunderbar blogg du har! Hoppas ni har haft en fin måndag och får en fin resterande vecka!



kram

2009-10-12 @ 15:34:30
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hejsan..



Läserom er dag..var bor ni då ni har sådärlångt till sjukhuset?

Vi har d likadant eftersom vi bor i ca 70 km norr om Vasa o behandlingarna får vi i Tammerfors dit är d då 300km...vi brukar ta egen bil dit om vi måste sova där annars åker vi taxi..



Nu just har vi bara besök dit var tredje månad så d e skönt!



Hoppas inte provena rasar lika denna gång..minns då Isabelle fick mtx högdos så rasade provena första gången men d va bättre andra gången o blev bättre för var gång!

Så vi ska hoppas d e lika för er!



Kram!

Postat av: Moa

Hoppas att vädret mot förmodan blir fint! Så att du kan gå lite på stan också. annars skulle det finnas paraplyfäste på vagnen så man slipper hålla i både vagn och paraply ;)



både bra och jobbigt med behandling igen, man längtar inte direkt tills hon blir dålig men det är ju en behandling närmare den sista...



kram!

2009-10-12 @ 18:25:28
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0