DAGENS FRÅGA

Jag har funderat mycket om jag skall lösenlägga min blogg. Det är både för och nackdelar. Tänkte på skoj göra en liten omröstning. Min mailbox har gått varm och de är många intresserade att fortsätta följa oss fast jag lägger lösen. Hursomhelst.

Fördelarna är: Att jag vet vem som läser, men jag kommer ändå inte att ändra mitt sätt att skriva och bli mer öppen så det har inget med det att göra så några "saftiga detaljer" om familjegräl blir det inte, och att jag slipper "bakomryggendiskuterare" för de som valt att maila mig och är genuint intresserade av att läsa utan skitsnack kan göra det utan att jag behöver bry mig om vem som läser. Och de personerna som gett sig till känna att vilja fortsätta läsa bloggen om den lösenläggs är personer jag hoppas att vågar fråga mig om de undrar över något. Jag är ingen tankeläsare. Jag hoppas också dessa människor vågar stå upp för sina frågor, liksom jag vågar stå för mina svar och mina inlägg.

Nackdelarna är: Att jag inte når ut till alla. Jag når inte ut till föräldrar eller släktingar till familjer i samma situation som söker styrka och "sällskap" av någon som förstår vad man går egenom. Det är det jag också har velat göra med bloggen, ha ett syfte med den att kanske kunna hjälpa andra samt visa att man kämpar vidare alla dagar. Samt att kunna läsa själv om Lova och memorera det.
Men om det blir så att folk börjar diskutera våra val bakom våra ryggar, att sköta vårat sjuka barn på, då blir jag illa tvungen att sluta blogga öppet. Då är det bara NI läsare som snackar bakom våra ryggar om våra val kring Lova m.m som sumpat chansen att få följa Lovas kamp mot hennes hjärntumör och även sumpat andra föräldrars chans att finna en medmänniska som kanske de kanske kan utbyta stöd och tankar med.



Skall jag våga ge bloggen en sista chans? Skall jag våga ge er läsare en till chans utan att få veta inom kort att folk inte vågar fråga oss om saker och diskuterar hellre våra val bakom ryggen.
Vi väljer våra val med stor omsorg och gör vårat bästa för våra barn, Vi är inte perfekta men vi strävar efter att allt skall vara så naturligt som möjligt nu, med många sjukhusbesök, många människor inblandade, två olika sjukhus, dagispersonal och släktingar. Vi vet att vi är bra men om man ifrågasätts allt för mycket så sjunker ens självkänsla också, för hur vi än försöker just nu så kommer vi inte att kunna räcka till helt. Det är nästintill omöjligt, just nu.

webvoter-omröstning
Skall jag lägga lösen på min blogg

Ja
Nej

Se resultat

Kommentarer
Postat av: A-S

Jag röstade nej efter att ha läst genom din fördels- o nackdelslista, det låter som om du vill ha en öppen blogg och jag tycker absolut att den har ett syfte.

Jag hoppas du fortsätter att blogga öppet, det är modigt, vet inte om jag skulle klara det själv...

kram

2009-09-18 @ 12:06:28
Postat av: annika

Du borde haft med en kanske ruta för oss som tycker både och hihi:-) Det är ditt val vad du känner för, det finns alltid alltid för och nackdelar med allt. Livet skall inte vara alltför enkelt.

Ha en bra dag

2009-09-18 @ 13:26:15
Postat av: Trollmamman Lowa

Det där väljer du naturligtvis själv men jag tycker du skriver på ett så rörande och fint sätt så jag läser gärna dina inlägg i fortsättningen också. Du verkar vara en enormt stark kvinna och skickar till hela familjen en duns med värme och omtanke.

2009-09-18 @ 17:09:15
URL: http://lova.bloggagratis.se
Postat av: Jossan

Nej det tycker jag inte du stöttar och ger andra hopp fortsätt göra det du gör med både blogg och barn, det är så RÄTT!



Kramar Jossan!

2009-09-18 @ 17:59:02
Postat av: fante

Jag röstade också nej även om jag inbillar mig förstå hur du tänker. Jag kommer själv från ett litet samhälle och vet vad det innebär när folk pratar bakom ryggen på en ...



Men bara för att du lösenordsskyddar bloggen betyder det inte att du VET vem som läser den. Det är ju inte speciellt svårt att ge lösenordet till någon annan. Fräckt? Visst. Men det finns inga garantier ...



Sköt om er!

2009-09-18 @ 18:50:53
URL: http://fantefante.blogspot.com
Postat av: Den okända läsaren....

Jag är en för dig okänd läsare, jag har röstat nej. Och det därför jag tror att din blogg kan hjälpa andra i samma situation och för andra att inse att livet är skört!

Jag kom in på din blogg för ett tag sedan via fl, och har kikat in då & då - bara för att du bor på Åland o min sambo kommer därifrån....



Men sedan er dotter blev sjuk har det blivit dagligen, för att jag hoppas verkligen att hon blir frisk! + så tycker jag att ni innan hade löst resorna till U:a på ett bra sätt ändå.

Det är typiskt åländskt att lägga sig i....



Så jag hoppas att du fortsätter att blogga öppet!

Sköt om er!!

2009-09-18 @ 19:17:58
Postat av: Oca

Hmm, knepigt. Men det finns ju möjligheten att du flyttar bloggen till wordpress.com, där kan man sätta lösen på inläggen och alltså inte hela bloggen. Kanske?

Tycker i alla fall att du skall göra som du tycker att är bäst. :)

2009-09-18 @ 19:36:23
URL: http://ocas-corner.blogspot.com
Postat av: Miriam

Jag tror att det öppna bloggande är så mycket värt för de som har det på liknande sätt så att nackdelarna i längden övervägs. Men du välja det som DU tycker känns bäst för dig och din familj.



Kram!

2009-09-18 @ 21:46:45
URL: http://www.meramiriam.se/
Postat av: Patricia, också tvåbarnsmamma

Jag kom in på din blogg via trollmamman lowas blogg. När man själv har barn så känner man så mycket med er, jag håller tummar och tår för att allt ska gå bra, man inser själv hur skört livet egentligen är. Du skriver också på ett väldigt fint sätt om ert liv just nu, hoppas du fortsätter fast jag förstår att det inte känns bra alla gånger. Jag tror absolut ni gör det bästa för ER familj för ingen annan vet vad ni mår bäst av. Lycka till!

2009-09-18 @ 22:21:11
Postat av: D

Tycker helt enkelt att du ska skita i alla skitsnackare som säger att ni ska göra si eller så. Alla som läser er blogg borde se att ni gör det bästa för BÅDA era barn. Och att du stannade hemma med er son har ingen annan nåt att göra med. Du gjorde inte något som helst fel. Undrar om den som skrev att du gjorde fel när du stannade hemma hade sagt det samma om pappan inte hade kommit med.

Som sagt, försök att strunta i alla skitsnackare (de kommer alltid att finnas)

Hoppas du håller bloggen öppen

2009-09-18 @ 23:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0