DET HÄR MED BLOGGEN

Jag funderar en del ännu över bloggen och kommit fram till att jag kanske ändå lägger lösen på den. Utan att vare sig vara fånig eller löjlig osv. Men jag har fått sms bl.a och jag vill inte behöva blanda in mina blogginlägg med sms på min telefon, bli kallas "oschysst" osv för att jag skrev och besvarade en kommentar tidigare igår om varför jag inte alltid kommer att följa med till Uppsala.

Jag har inte pekat ut någon specifik person i min blogg. Bara besvarat dennes fråga för att vara snäll och blir nu kallad för att handla "oschysst" för det, att jag fick henne att känna sig som det svarta fåret. Skall jag be om ursäkt nu för att jag valde att svara på hennes fråga?
Precis vad jag behöver just nu. Mera att bära.
Jag bloggar för min skull och jag berättar om Lovas vardag och svarar på folks frågor om jag kan och nej jag vet inte vad men det känns olustigt just nu. Jag känner att jag gör fel om jag svarar,om jag inte svarar. Vad skall jag göra då? Jag tycker inte jag gjorde något fel med gårdagens inlägg alls. Men tydligen då jag får sms om det.
Man sparkar inte på en som redan ligger heter det. Jag försökte vara snäll igår och svara sakligt på dennes fråga bara. Såg ni något fel i det så säg.





Kommentarer
Postat av: Miriam

Allt jag kan säga är att försök att inte ta åt dig. Det är din blogg, jag läser ofta men skriver alltför sällan.



Det finns ALLTID personer som tar illa vid sig, och det spelar ingen roll hur man än försöker vara till lags, det blir ändå fel.



Många läser din blogg, och det som står är det som du vill skriva. Kanske du ska skriva bakom lösen ett tag, för att ha koll på vilka som läser och för att kunna välja vilka det är.



Helst hoppas jag att du ska orka fortsätta skriva öppet, men bara du kan avgöra vad du orkar med. Alla orkar inte samma sak som en annan orkar. Jag blir ofta besviken över att jag inte orkar med saker lika bra som andra åtminstone verkar göra. Men vad göra? Man får göra vad man klarar.



Styrkekramar till dig och din familj i er tunga, tunga situation!

2009-09-15 @ 13:47:51
URL: http://www.meramiriam.se/
Postat av: Sassa (Albins och Edvins mamma)

Jag tycker absolut inte att du gjorde något fel med att svara på en uppenbar fråga. Själv fortsätter jag gärna att läsa dina inlägg, mest för att jag har följt med din blogg en tid nu och vill veta att allt är bra med dej och din familj. Vill du veta mer vem jag är så kan du maila så berättar jag mera.



Flera styrkekramar även från mig. Du och din familj har det inte lätt just nu!

2009-09-15 @ 14:49:24
Postat av: Anonym

Självklart ska du få svara om du vill, absolut inget fel i det. Men att måsta stänga bloggen bara för en fråga, det förstår jag inte! Hoppas du orkar, antar att det blir många frågor, många som vill följa er och pusha på er att ni orkar er igenom det! Men vi är alla bara människor!

2009-09-15 @ 16:17:42
Postat av: Moa

Jag säger också ta inte åt dig. Du svarade på en fråga i förra inlägget, det var lugnt och sakligt och inte alls oschyst på något sätt. Du fick en fråga och förklarade varför ni har det upplägg ni har, hur skulle det kunna vara oschyst? Skulle vara tråkigt om du sätter lösen eftersom jag gärna vill fortsätta följa er, men du gör ju som du känner för!



om gårdagens svar var "oschyst", hur hade den personen tänkt att du skulle svara för att vara schyst? jag bara undrar...

Kram

2009-09-15 @ 18:41:39
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Linda

Jag har följt din blogg ofta sen ca två veckor tillbaks och är jätteimponerad över ditt mod och ork att hålla den här bloggen levande. Jag har själv, precis som du,en storasyster och en lillebror i huset som är i ganska samma ålder som dina. Det ni råkat ut för är alla föräldrars mardröm och jag kan bara i fantasin tänka mig vilken stress ni lever under. Jag vill bara säga att du/ni ska veta att vi är många, fast vi inte känner er, som tänker på er och genom det hoppas ge er lite styrka. Och kom ihåg, NI är dom BÄSTA föräldrar just era små gryn behöver, tro aldrig nått annat!

Många styrkekramar från en annan mamma

2009-09-15 @ 19:39:53
Postat av: Eva

Om man ställer en fråga tycker jag man skall vara glad om man får ett svar, du har ingen skyldighet att svara om du inte vill. I bloggen är det du som bestämmer vad du skriver och vad du INTE skriver.



Jag var tvungen att läsa igenom ditt förra inlägg och tycker du svarat bra och sakligt. Förstår inte vad man kan störa sig på men man kan heller inte förstå sig på alla människor.

Kramar till hela familjen och hoppas ni får det bra i Uppsala trots omständigheterna.

2009-09-15 @ 20:25:34
Postat av: Lotta

Hej! Har följt din blogg i några veckor nu och du skriver direkt från ditt hjärta och det ska du fortsätta med för det är en bra terapi att få skriva av sig det man känner. Själv tycker jag inte du ska behöva lägga ner energi på att besvara kommentarer som bara är så onödiga. Den stackarn har säkert inget bra liv och vill göra skit för andra, tyvärr.

Tycker det är en bra fördelning att en stannar hemma med syskonet och en åker iväg, sedan vem som gör vad det vet ni bäst själv hur ni vill ha det. Som det ser ut har ni hittat ett sätt som fungerar väldigt bra för er. Varför ändra på det då?

Ni får ha det så bra och sköt om er!

kram

2009-09-15 @ 23:30:43
URL: http://lottaf.blogg.se/
Postat av: Matilda

Lösen kan kanske vara ett bra förslag, iaf ett tag så du kan hålla lite koll på vem som läsar. Dåligt av denna person att bli upprörd över ditt svar, svar är väl det man vill ha om man frågar något. jag tar gärna emot ditt lösen ifall du bestämmer dig för det, är inne och läser då och då och håller tummarna för att allt ska bli som vanligt igen, fast vägen dit är lång! Kram från mig och Malvina

2009-09-16 @ 06:04:13
URL: http://malvina.blogg.se/
Postat av: Ia

Men de var säkert fler än bara den personen som undrade.. Jag hade nog svarat på samma sätt..

Tyckte inte alls att du gjorde fel.. Fast de spelar ingen roll vad man skriver eller inte, finns alltid ngn som tar illa vid sig eller tar åt sig på något annat sätt..

Hmmf..



Hoppas ni får en trevlig vistelse i Uppsala hur som haver..

Kram

2009-09-16 @ 08:21:14
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Annika

Hej! Läser din blogg lite ibland, vet inte vem du är till person men får ju veta en del på din blogg. Jag tycker att du svarade helt sakligt på frågan och precis som många säger här är det bara ni som familj som kan veta vad som är rätt för er familj. Klart ditt andra barn också behöver trygghet i det jobbiga som händer hans syster, barn förstår och känner mer än många vuxna tror och förstår. Sen tycker jag personligen att det är ett stort plus att din man tar så stort ansvar, det är också bra för Lova tror jag att känna sig lika trygg med båda föräldrarna.

Sen får vi alla tyvärr leva med att det finns personer som inte kan skilja på vad som är rätt och fel att göra i vissa situationer och som kanske tar saker lite för personligt vissa saker och sen inte kan dra gränser vid vad som är okej att höra av sig via telefon om. Speciellt vanligt på såna här små orter tyvärr.

Nej var stark bara och fortsätt göra vad som känns rätt för dig och din familj.

Ha en bra dag!

2009-09-16 @ 08:33:40
Postat av: Mia (maugu)

Varför finns det så trångsynta människor som tar åt sig för en fråga som DE ställt som du svarat på..och dessutom har mage att skapa en "konflikt" och tro att det snurrar runt denna person?

Ingen kan förstå,känna eller veta vad er familj går igenom för tillfället och NI bestämmer det som är bäst för er familj. Om det är bäst att bara pappa åker så är det så för er..Jag känner igen mig såväl då jag ÖVERGETT mina barn för utlandsflytt då vi tillsammans i vår familj (med nuvarande man,ex-man och barn) tillsammans valt den lösning som passar OSS bäst.

Jag förstår verkligen om du blir ledsen för man är så skör då ni inte ens vet utgången för Lova,hennes smärtor som säkert håller er vakna och som gör ont i er för att ni inte kan ta dem ifrån henne,ert barn. En älskad liten lillebror som oxå behöver sin mamma och pappa..hur gör man?!Som NI vill för att klara ert övriga liv för hur det än är sås lutar inte världen snurra fast man befinner sig i en mardröm (på gott och ont).Ni måste samla kraft för att orka och jag hoppas det finns vänner i ert nätverk som kan hoppa in och stödja med det praktiska och, ett tips,ta emot hjälpen..var inte DUKTIGA;-)

Kramar från Wien

2009-09-16 @ 08:50:08
URL: http://www.vikingjoddlare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0