FPA BESÖK

Jag var till FPA idag då barnen var på dagis och parken. Jag och FPA är inte bästa vänner men ibland måste man uppsöka dom iallafall, speciellt när det gäller olika bidrag man är berättigad till att få.
Jag hade ju ett c-läkarintyg från Snuffe på barnavdelningen som jag skulle lämna in. Så det gjorde jag. Men sedan var det iallafall inte alla papper så jag skulle fylla i en egen ansökan också och de skickar ut ett sådant papper sa hon men hon visste inte när. Jaha tänkte jag och hon visste inte heller om det tar en månad eller ett halvår att få svaret  om man blir beviljad då jag frågade, för jag frågade exakt så. Nej det vet jag inte sa hon.

Ja herregud, och nu kommer det riktigt roliga, jag skulle alltså få hem ett papper sa hon alltså som skulle fyllas i, så jag tackade för mig och gick ut, typ två meter sen tänkte jag att det här stämmer inte alls. De måste finnas blanketter där inne vid dörren om det här, jag skall inte behöva gå hem och vänta ytterligare hur länge som helst. Och visst hade jag rätt, där fanns blanketten jag skulle fylla i, vid ingången. Men hon kunde väl ha sagt med vänlig ton att Du måste fylla i blanketten som finns där vid ingången också.
Jösses, nollkoll där säger jag bara. Inget illa menat men det är hennes jobb, hon måste veta ungefär när hur och vad FPA.s kunder skall göra och allt sådant där. Det var vad jag trodde, att jag inte lär mig.

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej!

Ja, FPA är inte att leka med dom inte! Man kan få otroligt i trådarna bara man tänker på dem, och inte tala om när man ska ha kontakt med dom! Man kan undra om det bara är otrevliga som får arbeta där ;-)

Hoppas röntgen visar "bra", inte ngr fler överraskningar!

Kramar till Er!

2009-09-22 @ 14:23:03
URL: http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: JOSSAN

De kan ingenting om vård av svårt sjukt barn, hade nog åtta handläggare alla lika kassa! Gud man fick dra samma historia om och om igen vet inte hur många gånger jag både grät i telefonen och bad dem dra åt h......

2009-09-22 @ 17:18:57
Postat av: Carina

Ja det där e ju typ FPA i ett nötskal, fy tur att man inte behöver anlita deras hjälp nå ofta iaf o när det behövs så ska man vara klar med va man behöver för papper o vilka rättigheter man har, det är ju nästans så att det är deras personliga slantar de ska fördela ut åt folk.

2009-09-22 @ 17:27:16
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Oca

Heh, nej nej, säger jag bara. FPA lyckas nog, vi har haft turen att få allt från rese ersättnings till handikapbirdrags blanketter direkt från sjukis. Har en helt härligt socialtant på Barnkliniken som vet hur det går till och är på de klara vad vi har för rättigheter, så behöver inte bråka med de lokala socialen eller FPA tanterna.

2009-09-22 @ 22:06:41
URL: http://ocas-corner.blogspot.com
Postat av: Trollmamman Lowa

Fanders att det skall vara så fruktansvärt stelbent och byråkratiskt system på FPA. .. som om inte ni skulle ha tillräckligt att tänka på. Dessutom tycker jag faktiskt att någon socialsekreterare på sjukhuset skulle ta itu med de där eländet. Usch! Hatar fyrkantiga stelbenta kråksystem, och dessutom tar allt sådan tid.

2009-09-22 @ 22:36:39
URL: http://lova.bloggagratis.se
Postat av: Lena

Ja dom är fruktansvärt otrevliga på FPA. Blänger surt på en och snäser åt en att man måste fylla i blanketter först innan man kommer till disken. Hoppas att det ordnar sig för dig!

2009-09-23 @ 14:02:09
Postat av: Susann Råstedt

Ja detta låter verkligen konstigt! De borde fatta bättre! Man har jobbigt redan med sjukdomen men att man måste slå sig fram i byråkratin är ett rent h.lv..e /fortsätt framåt bara och kämpa för det du vet är rätt!

2009-09-28 @ 08:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0