NEJ NU RÄCKER DET

Nej det räcker nu. Jag har fått veta tillräckligt för att inte vilja köra en öppen blogg mer. Till helgen kommer kommer jag att lösenskydda bloggen och låta de jag vet att jag kan lita på läsa den. Tillsvidare.
Jag vill inte "höra" att c.a 20 personer sitter där ute och läser min blogg och undrar samma sak varför jag inte följer med till Uppsala och det av den personen som blev besviken över mitt svar på hennes fråga. Jag sitter ju för fan i Uppsala nu. Bara för att min man väljer själv att åka, för att han vill åka för att han också vill att Alvin skall kunna ha en vanlig vardag hemma i det längsta.

Är det så svårt för folk att förstå? Jag gör mitt bästa, vi gör vårat bästa och INGEN skall komma och tycka vi är dåliga eller sämre eller ifrågasätta bakom våran rygg.
Jo sitter man inte i helvetet är det förståss lätt att häva ur sig att jag skulle minsanns göra si och göra så men sen när ni väl är där, i en svår situation tycker jag många av er är en fega och ynkliga och osäkra trots allt.
I denna situation skall man vara glad om man orkar stiga upp på morgonen ens och fortsätta vardagen. Men det förstår inte de som har en räkmacka att åka på genom livet, där man bara kan gnälla och allt ändå är perfekt.

Så den som "vågar" ge sig till känna som jag inte vet att läser och är genuint intresserade av våran vardag och inte sitter och fegar för att fråga eller blir sura när ni får ett ärligt svar kan maila mig på [email protected] och lämna ert för och efternamn och en liten rad om vem ni är om jag inte vet sen innan så kanske ni eventuellt får läsa vidare om Lovas och vår vardag. Då har jag en möjlighet att välja själv vem som får läsa. Jag kommer också att skicka en bekräftelse med lösen såklart då den träder i kraft.

Jag har inte velat göra så här men jag känner mig faktiskt som en usel morsa som ifrågasätts pga det med våra Uppsalaresor bakom min rygg. Och det finns sedan de som förstår men de finns de som aldrig förstår och de behöver inte heller sitta och läsa för att gotta sig över en kopp kaffe och tycka "Ja jag fattar inte jag att inte hon åker med", det typiska Åländska skitsnacket, ni vet.
Nej just nu vill jag bara vara i fred. Jag ångrar att jag överhuvudtaget låtit så många främlingar som jag egentligen vet att är skitsnackare och bakomryggendiskuterare fått läsa min blogg, men man får skylla sig ensam. Helt klart. När allt jag ville var att dela med mig om vardagen, om ett cancersjukt barn, där vi kämpar en hel familj med släkt omkring oss... att låta någon annan förälder finna styrka i vår blogg.

Men nu har jag ingen lust alls att fortsätta med det. Tyvärr. Inte för öppna ögon. Jag som varit "stolt" över vår kamp, vår sätt att jobba för Lova. Att vi orkar hålla huvudet uppåt.
Jag åker till sjukhuset på Åland hela tiden. Jag lämnar och hämtar barn på park och dagis,jag handlar, jag städar. Hur skall jag räcka till överallt hela tiden? Jag är inte mer än människa och så blir man ifrågasatt vilket är okej och när jag svarat verkar det inte bra. Jo jag tackar så hjärtligt. Mina svar är taskiga och utmålande.
Tack för att man får mail på mail och vad jag än svarar verkar det aldrig riktigt bra.
Och inte en kommentar eller mail i min inbox till om det här ämnet, jag har besvarat det. Tänk på att det kunde vara du och ditt barn och du vet INGENTING om hur du skulle göra då, just då. För man lever bara för stunden och tar dagen som den kommer. Ni skulle bara veta hur det är när att leva med sjukhuset. Precis som Snuffe sa, vi kommer att vara en stor familj för en lång tid.



Kommentarer
Postat av: Amanda

Men allvarligt! Jag blir upprörd när jag läser detta! Förstår er fullt ut att ni gör så gott ni kan. Ni har ju fler än ett barn och tänka på. Och utöver det allting annat som också ska gå runt.

Ta inte åt er av sådana kommentarer. Ni är grymma som fixar allt!

Kramar

2009-09-16 @ 14:36:09
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Kikar in

Tycker det är jätte synd att EN person skall få dig att känna så här. Tycker ni har tillräckligt att tänka på. Tror inte att dom där andra 20 personerna finns. Tror personen som undrade är väldigt ensam om att undra faktiskt. Jag själv har inte alls reagerat på att Lowa och hennes pappa skulle åka ensamma, det är väl inte så konstigt de!? Tycker det kan vara bra att dela upp det...nästa gång kanske din man blir hemma och du åker. Ni ska inte behöva förklara detta. NI gör som ni tycker passar familjen bäst.

2009-09-16 @ 14:37:43
Postat av: emma - mamma till meja

Jättetråkigt att folk håller på så där. Dom kan väl för f-n inte veta vad som funkar bäst för er familj!!



Kramar

2009-09-16 @ 14:54:45
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Varför slutar man inte med att förvånas över folk! För hur kan folk ifrågasätta ER om hur ni löser eran situation? Precis som du skriver så har ni Alvin också och det är absolut viktigt att han får en "normal" vardag mit i allting...



Och jag kan förstå att du ska lösenrdsskydda bloggen, på det sättet så kan du välja vilka som får läsa och inte...jag ska genast skicka ett litet mail till dig och jag hoppas att jag kommer att få fortsätta att läsa din blogg :)



Kramar!

2009-09-16 @ 14:58:02
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Jag

Jag VET att det finns många som undrar, men ingen skriver o frågar! Så är det, tyvärr! Då är det väl bättre och fråga det man undrar istället för att prata skit, tycker jag iaf! Jag får inte öppna min mun alls utan att få all skit, spelar ingen roll vad jag säger, tyvärr:( Jag försöker, men hjälper inte:( Jag tycker det är fruktansvärt hemskt det ni går igenom och att ni är helt otroliga som orkar, alla ni med allvarligt sjuka barn!!! Är väldigt imponerad av er styrka, tror inte jag själv skulle orka, men kanske man gör det. Ingen har sagt att det är FEL att ni far med bara en förälder,ingen! Sköt om er o lycka till med allt!

2009-09-16 @ 15:30:45
Postat av: Jessie

Folk är helt otroliga! Fyfan.

Stå på dig, ingen vet så bra som ni, vad som är bäst för just ER familj!

kram

2009-09-16 @ 15:33:58
URL: http://www.iissee.blogspot.com
Postat av: Sanna

Det är fanimig fruktansvärt att det finns idioter som anser sig ha rätt att kränka dig/er trots allt ni står ut med ändå. Självklart vet ni vad som är bäst för er! Ni har ju inte bara ett barn att tänka på. massa kramar!!



Sanna/ (censur/josefsmamma)

2009-09-16 @ 15:42:16
URL: http://www.metrobloggen.se/sansan
Postat av: Axelapxel

Har följt din blogg från och till, hittade den från en fl tråd.

Min mamma dog precis av en hjärntumör, och jag klandrar mig själv jätte mkt, varför var jag inte hos henne tillräckligt.

Vad jag försöker säga är att man ger sig själv skuldkänslor till tusen för att man aldrig kan räcka till. Så försök att inte lyssna på skitpratet bakom din rygg!

Ta hand om er, många kramar!!!

2009-09-16 @ 15:56:17
URL: http://chilliesen.blogspot.com
Postat av: Pia

Du gör rätt i att skydda bloggen. Det förstår vi som följer er vardag, er kamp. Jävligt svårt att förstå att det finns folk som har så lite förståelse, så lite empati och medkänsla.

Sån elakhet. *Frustrerande nåt helt otroligt:(*



Fruktansvärt besviken blir man!

Jag blir alltid rörd o berörd över hur starkt ni kämpar på, man skulle vilja hjälpa till om man kunde..

Kramar till er!!!!

2009-09-16 @ 16:02:48
URL: http://homebypia.blogg.se/
Postat av: PamelaH

Detta snack om andra kan få en spyfärdig i bland, de är ju så att ni är en familj o har 2 barn att tänka på o alla gör väl så gott man kan. sköt om er kram

2009-09-16 @ 16:07:32
Postat av: Erika

Förstår dig till fullo att du lösenordsskyddar din blogg, vad jag däremot inte förstår e hur folk orkar sitta på denna ö o prata skit om andra, om saker dom överhuvudtaget inte har me o göra. Det är erat liv o erat beslut om vem som hur var o när följer Lova till sjukhuset. För vi vet alla att ni gör det som är bäst för era båda barn. Alvin har ju faktiskt rätt till möjligheten o leva ett "normalt" liv fast storasyster är sjuk. Sen om det är med mamma eller pappa spelar ingen roll. Har läst bloggen både före o efter att Lova blev sjuk, o hoppas på att få fortsätta följa er kamp mot denna orättvisa ni drabbats av... Kramar

2009-09-16 @ 16:15:57
Postat av: Annica

Håller fullständigt med Erika. Alvin har också rätt att ha ett normalt liv och lite lugn och ro. Kanske få lite "mer uppmärksamhet" vissa dagar av dig. Skit i vad folk tycker och tänker, det är NI som bestämmer och vet vad som är bäst för era barn- INGEN ANNAN!



Vad man kan få i trådarna ibland... kan inte folk bara engagera sig i sitt eget?

2009-09-16 @ 17:37:57
URL: http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Har svårt att finna ord, kan inte förstå hur man kan orka att slänga skit på andra som nästan redan ligger och kämpar för att få vardagen att gå runt. Vet hur du känner det min svärfar dog förra året av skelettcancer och det var hemskt för man kunde inte vara där hela tiden. Man har tillräckligt med skuldkänslor för att man inte räcker till.

Det är synd man inte vet vilka det är som skriver så att man kan ta bort dem härifrån. Tyvärr så fungerar ju inte det här.

Men ni ska veta att ni är världens bästa mamma och pappa till era barn, bara att ni finns till det räcker länge.

Ni får ha det så bra och sköt om er!

kram

2009-09-16 @ 18:02:00
URL: http://lottaf.blogg.se/
Postat av: U

Go anna-maria, go! Antagligen har folk helt enkelt för lite vettiga saker att sätta sin energi på då de orkar fokusera på att prata skit om familjer som befinner sig i en kris. Ni skall fortsätta göra det som känns rätt för er, det är så ni orkar fortsätta, inte genom att göra det andra tycker att ni borde göra.

2009-09-16 @ 18:09:42
Postat av: Moa

Fattar inte hur folk orkar med att snacka skit. Och sen undrar jag inte om ni skulle fått lite av samma reaktion om båda åkte med till uppsala men då istället "hur tror ni alvin känner det? hur kan ni lämna honom hos barnvakt i den här situationen?" typ... Skriver mail till dig lite senare och hoppas jag får läsa vidare, om inte så håller jag iallafall tummarna för att det går bra för er och lova! och att ni försöker att inte ta åt er av SKITsnacket... kram!

2009-09-16 @ 18:32:41
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Josefine

Ursäkta min dåliga franska nu men allvarligt, vad fan har folk med det att göra? Jag tycker absolut INTE att det gör dig/ er till sämre människor för att just en åker med till sjukhuset i Uppsala, det var nog det dummaste jag hört! Ni har en familj som måste gå vidare, ni har flerbarn som behöver tid mm. Tycker inte du skall bry dig om de som sitter där och pratar en massa skit. Låt dem hållas, ignorera, dumhet kan inte botas! Har de inget vettigt att komma med så tycker jag de kan sluta läsa. Uppenbarligen har de inget eget liv utan måste lägga sig i andras. Tragiskt. Stå på dig, du är så mycket starkare än dom! Kommenterar för sällan men läser dagligen. Kram

2009-09-16 @ 19:19:55
URL: http://fina82.blogspot.com
Postat av: take it or leave it!

Alltså jag blir lite frustrerad av det här!!!! Jag tycker det är hemskt hur andra människor kan ha åsikter om denna person som ställt en fråga, och fått svar. Jag vet vem denne är... det som inte framkommer är hur mycket hon bett om ursäkt och skrivit och sagt att hon inte menade nåt illa utan bara ställde en enkel fråga, som man har rätt till tycker jag. Ingen kan förstå vad ni går igenom och det är hemskt att ni måste göra det. Men peka inte ut någon som en syndabock och skriva skit om denne när hon i sin tur skrivit och bett om ursäkt och att det inte var något illa menat över huvudtaget. Nu mår hon oxå dåligt för sättet du behandlar henne. Visst, man får skriva precis vad man vill på sin blogg men då får man oxå räkna med att folk ställer frågor för ingen kan veta hur det är att ha ett sjukt barn om man inte har gått igenom det själv. Men skriv inte saker bara för att få sympatier utan skriv sakligt hur det faktist är, att personen bett om ursäkt hur mycket som helst men att du inte godtar den.

Det är hemskt det ni går igenom och det önskar man INGEN! Men förstora inte saker till något katastrofalt när det inte är så... red upp det face to face så det inte blir massa missförstånd och blanda in folk som inte har med saken att göra!

2009-09-16 @ 19:40:35
Postat av: Patricia

Ni är så otroligt starka! och ni som vet vad som är bäst för er familj! många styrke kramar från oss!

2009-09-16 @ 20:07:46
Postat av: Toja

Du gör rätt!!! Skydda er från såna energi och humörtjuvar, ni behöver mycket!! positivt runt er för att orka nu!

kram

2009-09-16 @ 20:20:10
Postat av: Jag

Alla borde få veta HELA historien om detta. Det är ledsamt att det blivit som det blivit!

2009-09-16 @ 20:36:13
Postat av: Oca

Oj vad tråkigt att någon sårat er, speciellt när ni har det svårt.

Man har ibland svårt att se allt klart bland alla blandade känslor, och sen kommer det någon som säger något som får bägaren att rinna över. Tycker du gav ett sakligt svar, på en helt saklig fråga. Tycker inte att det är konstigt att någon undrar sånt, speciellt om de inte själva har gått igenom något liknande. Folk bara förstår inte hur det är.

Man vet bäst själv.

Vi var ju inte heller båda på avd. efter Vs operation, och ingen av oss sov på avd. fast vi skulle ha haft möjlighet till det. Vi tyckte det var vettigare att samla krafter och ta tid för oss själva också. Det var det som var bäst för oss.

Hoppas jag får fortsätta följa med bloggen ännu! Massor med styrke kramar till er alla!

2009-09-16 @ 20:56:40
URL: http://ocas-corner.blogspot.com
Postat av: Camilla

Usch vad tråkigt att det ska finnas folk som säger så. Jag har då inte överhuvudtaget reagerat på att Lova skulle åka själv med sin pappa. Jag tycker inte alls att det är något konstigt med det. Har man två barn har jag full förståelse för att det är omöjligt för båda föräldrarna att följa med.. Stora stykekramar till er!

2009-09-16 @ 21:16:56
Postat av: Inger

Önskar er alla lycka till med allt.Hoppas att jag får följa med er,skriver till dig.Kram

2009-09-16 @ 21:33:14
Postat av: Christin

Usch o fy för såna människor som tar så mkt energi ifrån en! Energi som man inte ens har vissa dagar! Ibland vill man bara ligga kvar i sängen och gråta över sin situation och undra vad man gjort för ont i livet för att behöva gå igenom en förälders värsta mardröm! Men man går ändå upp, för man har ju fler barn att ta hand om, som oxå behöver ens fulla uppmärksamhet! Man orkar inte med människor som har så lite empati! Du gör helt rätt! Många kramar!

2009-09-16 @ 21:45:20
Postat av: Tessa

OMG, vilken idiot! Tänk tänk tänk innan du skriver!!! Ni e superduktiga o starka. Kram

2009-09-16 @ 23:04:59
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0