TORSDAG

Torsdag och veckan närmar sig sitt slut. Lova har hunnit undersöka både syn och hörsel och ta blodprover idag. Allting har gått kanonbra. T.om blodprovet gick utan gallskrik idag och Linda, lekterapeuten var med. Hon skall ju så gått det går få bort så mycket av Lovas stickrädsla det bara går och hon gör sannerligen ett bra jobb, imorgon skall dom träffas igen.
Lova har dessutom fått dagisförbud nu för hennes värden är så låga at hon riskerar att bli sjuk. Dock är hon på dagis idag, men imorgon får hon inte gå. Och på söndag skall det tas nya blodprover inför den eventuella Uppsala resan samma dag. Är så mycket hela tiden. Man känner sig verkligen isolerad och upptagen.

På tal om isolerad verkar någon annan ligga sjuk på barn också. Ingen aning om vad det kan vara för det får man ju inte veta men skyddsklädd sköterska knallade in utifrån husvagnen de ställt utanför för ombyten för sådant här och det hostades och hackades därinne så min spontana tanke var att någon är inlagd för svininfluensan eller misstankar om den. Känns olustigt att om det skulle vara något sådant, att ha den 2 dörrar från våran dörr. Vi kommer ju också in på samma bakgård till Lovas rum som de går in till den andre isolerade. Och de hade ju dörren öppen en stund till sjuklingen också inte länge men i min värld länge nog. För andra som är friska är detta inget att reflektra över men för oss är en enda nysning massor att tänka på. Just nu, för Lovas skull.

Ja det fattas bara lite till nu då. Fick lite andra personliga saker att fundera över igår också. På ett provsvar som kommit angående mig.
Allt på samma gång man tackar och tar gladeligen emot. Snarare börjar det kännas som man börjar bli sänkt snart. Är trött på alla förbannande skitsjukdomar som drabbar våran familj.



Påminner er läsare om att titta till Lovas spargris ibland också.

Kommentarer
Postat av: Carina

OM det nu mot all förmodan e nåt i nåt annat rum så e ni nog skyddade i ert rum :) Ni e väl renisolerade...alltså ingen får smitta er med något.

Så hoppas ni klarar er utan någe gräsliga förkylningar. Synd att hon inte kan vara på dagis men hon tar nog igen det senare tror jag :)

Hoppas allt går bra sen när de ska fara till Uppsala.

2009-09-10 @ 15:55:05
URL: http://ina2girl.blogspot.com
Postat av: Moa

Usch, jobbig kombination med stickrädsla och alla gånger hon behöver stickas under behandlingen... Hoppas det går bra med lekterapeuten så hon blir av med det!

Jag är också stickrädd (men det har blivit bättre nu senaste året), pga en elak läkare som gav mig en spruta som gjorde ont på BVC när jag var fem (ja, han var ju inte dum för att den gjorde ont men han skötte det inte så bra)... Mamma blev skitarg på honom, nästa gång jag skulle ta en spruta drog jag åt mig armen precis innan sticket och sprutan flög upp i luften, i ett par sekunder visste ingen var den var men så landade den i sköterskans rock :p Kram!

2009-09-10 @ 22:08:21
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Imsa

Jag kan berätta från en säker källa att det inte var svininfluensa i rummet bredvid ert, bara en misstanke om. Bara så att du vet. Kram!

2009-09-15 @ 09:46:53
URL: http://imsavimsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0