DAGARNA LUNKAR PÅ

Dagarna lunkar på. Lova har haft besök idag men mest varit i sängen. Hon har haft anfall och kramper. Och varit trött men ändå glad däremellan. Jag har sjungit för henne en del ur sångböckerna. Allt från " Idas sommarvisa " till Evert Taube och Cornelis Vreeswijk och andra kända barnsånger som Emils snickerboa. Lova ligger så stilla, håller handen och lyssnar. Skulle det varit som förut hade vi spelat instrumenten och sjungit alla 3. Alvin håller sig lite mer på avstånd, avvaktar efter hur Lova mår.


Han är en mogen pojke i en tidig ålder, han vet och förstår sådant få andra barn vet och ingen borde uppleva egentligen. Jag hoppas att detta ont för något gott med sig för de syskon som måste genomlida olika sjukdomar i familjen. Jag hoppas att dessa barn blir ödmjuka och eftertänksamma personer som njuter av livet och lägger värde på litet. Även vi vuxna har lärt oss mycket under denna hårda resa, främst att kärleken är stark, starkare än man trott och att just ödmjukhet och tacksamhet och lyhördhet är bland det viktigaste i ens liv.


Om Lova försvinner från oss har vi Alvin kvar att slösa en massa kärlek på men den större rädslan att något händer honom finns också där. Och ändå vill man tänka att kanske framtiden har något ljust sedan, för efter regn kommer solsken väl? Men som en av de sköterskor som verkligen varit oss varmt om hjärtat från start sa, " Det finns ingen mening med det här ". Och det finns det ju inte. Det finns ingen mening att vår flicka skall dö före oss och det är hemskt att få höra någon säga det. Ingen vill förlora det käraste man har, ingen vill förlora sitt barn, sitt eget kött och blod. Och är det verkligen jag som skriver det här, väck mig någon.








Kommentarer
Postat av: Sanna

hej !

jag vill bara skicka all positiv kraft jag någonsin kan till dig och din familj. Det är fruktansvärt när barn blir sjuka och det känns så otroligt orättvist. Men jag ska hålla alla tummar jag kan för att hon ska få bli helt frisk och att allt ska bli bra.



ge henne massa kramar från mig med mycket energi så hon orkar kämpa på

2010-04-08 @ 22:41:06
URL: http://moonzanna.se
Postat av: Lisa Clettborn

Hej. Har precis hittat till din blogg, och jag blir så ledsen för Er skull... Det är ofattbart hur ni orkar ta er igenom detta. Som du skriver så kan man inte föreställa sig hur det känns att förlora sitt allt... Mina tankar går till er och jag får mig en tanleställare och lovar mig själv att ALDRIG ALDRIG någonsin ta min familj och mina barn förgivet.

2010-04-08 @ 22:55:41
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Önskar så att det bara var en (mar)dröm och att jag kunde väcka dig <3

2010-04-08 @ 22:59:49
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Carro - mamma till Noel

Hej! Har varit in på din blogg i omgångar, men nu var det ett tag sedan sist och det gav mig en klump i magen tillsammans med ett stort illamående då jag läste allt som händer just nu. Det är för mig helt ofattbart att du ens orkar sitta upp, att du är så stark, men jag antar att din son ger dig tusen krafter om. Mirakel har hänt förr och jag håller mina tummar och tår för att lilla Lova blir ännu ett. Skickar er en massa styrkekramar!!

2010-04-08 @ 23:11:13
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: BaraBlogg - Bloggttidningen för föräldrabloggare

Hej!



Vi hjälper gärna dig och din dotter genom att att erbjuda er en helt gratis reklamplats för hennes insamling, maila mig bara att det är okej att vi lägger upp den.



Toni L

BaraBlogg

2010-04-09 @ 01:29:39
URL: http://barakaffe.nu
Postat av: Herla

Det är så gripande att läsa hur du sjunger de bekanta barnvisorna för Lova medan hon ligger stilla och lyssnar... det måste ju vara det vackraste du kan göra just nu.



Jag minns att min faster sa då hennes son, min kusin, hastigt dog (ung vuxen) att det var så smärtsamt att höra folk säga att det nog finns en mening med allt. Och det var precis vad jag själv också haft för avsikt att säga till henne, liksom för att säga något tröstande, men sedan började jag tänka på innebörden och har tänkt på det under alla år som följt. Att det måste vara väldigt svårt att höra just de orden för en förälder som blir kvar.

2010-04-09 @ 07:04:32
Postat av: Linda

Jag saknar ord... men vill ändå sända er många, varma styrkekramar. Hoppas, hoppas att medicinen skulle bita även om det nu ser hopplöst ut.

2010-04-09 @ 07:11:18
Postat av: Sandra

Jag blir ledsen när jag vet att det finns en liten Lova där ute som kämpar. Blir ledsen att veta att ni lider så fruktansvärt mycket. Kan inte säga så mycket mer. Det finns verkligen inga ord som hjälper er även om jag vill det så mycket. Mina tankar ligger hos er. Styrkekramar.

2010-04-09 @ 09:19:51
Postat av: marianne

Förstår att du har overklighetskänslor för hur kan någon ta in att något sånt här hemskt faktiskt händer och nej det finns ingen mening..... och jag HATAR cancer.



Alvin stor Kram till dig som måste vara extra supermodig nu. Det måste vara jättesvårt att förstå varför allt detta händer.



Kram till er alla...



JÄVLA SKITSJUKDOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-04-09 @ 09:55:41
Postat av: Jonna

Ja, jag känner verkligen med dig, jag vill bara säga det igen. Jag önskar att jag kunde komma dit och väcka dig. Ta hand om er!

2010-04-09 @ 10:00:59
Postat av: Anonym

http://tigilove.blogg.se/2010/april/lova.html



har skrivit om Lova i min blogg, och länkat till dig och till hennes spargris där jag lämnat ett bidrag. Beundrar din styrka och sänder mina varmaste tankar till er.

Svårt att hitta ord.. jag håller tummarna för att ett mirakel ska ske!



KRAM!

2010-04-09 @ 10:02:23
URL: http://www.yoannas.com
Postat av: Linda

Du har helt rätt ingen ska behöva uppleva denna mardröm! Cancer borde utplånas från världen!!! Varma kramar till hela familjen

2010-04-09 @ 10:09:24
Postat av: Susanne - Sannibus

Finns ingen mening alls. Så orättvist! :(

2010-04-09 @ 10:36:32
URL: http://www.sannibus.blogspot.com
Postat av: Linda

sitter här och bara gråter... .Något sånt här får inte hända, men det händer =( Blir så ledsen... kan inte ens föreställa mig det ni går igenom... vill bara att ett under sker och ni vaknar upp och allt är bra med Lova <3

2010-04-09 @ 12:10:20
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Sassa (Albins och Edvins mamma)

Jag önskar så att jag kunde väcka dig från din mardröm, om jag bara visste hur... Fastän jag inte känner någon av er är ni ständigt i mina tankar. Lilla härliga Lova har gått rakt in i hjärtat och man kan helt enkelt inte glömma henne..

Bamsekramar till er alla!

2010-04-09 @ 12:38:34
Postat av: Ida Jansson

Hej! Du käner nog inte mig, däremot min pojkvän kanske (Matias Carlsson).

Jag ville bara lämna en liten kommentar efter mig.



Jag har läst din blogg nu några veckor och ville bara säga något, men vet inte vad riktigt. Cancer är det värsta jag vet, och att ett litet barn hamnar ut för det är frutkansvärt. Jag är bara 19 år och upplevt redan 2 st cancerfall i släkten och jag kan inte ens tänka mig hur det känns att ens eget barn har det.

Jag vet att jag inte kan säga "hoppas det blir bättre" eller så, känns så dumt.

Men jag hoppas lilla Lova får bra tid, även om det kanske är den sista. Ingen vet sånt.

Som sagt ville jag bara säga nånting, blir så ledsen av att läsa sånt här, världen är hemsk.



Ha det bra!

2010-04-09 @ 12:42:58
URL: http://janssoon.blogspot.com
Postat av: Marielle

Ja tänk OM vi kunde ta er ur denna mardröm.. ur denna fasansfulla verklighet ni befinner er i!! Så skulle vi... Kunde vi så skulle vi alla samlas och ta er därifrån. Men det vi alla verkligen kan ge er är alla våra tankar på friskhet, och det gör vi. Många många kramar och tankar till er. Och en bamsekram till fina vackra Lova!



//Marielle

2010-04-09 @ 14:13:31
URL: http://www.jackojag.blogspot.com
Postat av: Camilla

Styrkekramar till hela familjen! Jag fortsätter hoppas på att det är en mardröm, vägrar tro att Lova ska lämna oss. Min lilla pojke har bestämmt att han ska leka med Lova när hon blir frisk igen, så då räknar vi med att det blir så. Ja HOPPAS så INNERLIGT att Lova VINNER sin KAMP!! <3

2010-04-09 @ 15:03:25
Postat av: Anna

Vad fint att du sjunger för henne, kan inte hålla tillbaka tårarna.. det är för jävligt det ni går igenom. Ta hand om varandra! Kramar!

2010-04-09 @ 15:43:06
Postat av: Nettan

Kram !!!!!!!!!!!

2010-04-09 @ 17:06:06
Postat av: Toja

Ja, det är så sant,det finns INGEN mening med att barn och unga ska dö!! Efter över 10 år så har ingen i vår familj kunnat hitta en mening med min brors död, trots att jag verkligen sökte desperat efter det för att orka vidare då.

Låter som om ni har fina stunder, det gläder mig! Den här tiden är den ni kommer att minnas med mycket blandade känslor.

Hoppas du känner att du trots allt kommer att orka och att du vågar tro på att ert liv kan hitta en normalitet sen senare. kram

2010-04-09 @ 17:41:59
Postat av: Carina

Om jag bara kunde väcka dig ur drömmen så skulle jag göra det, nypa dig i armen o säga att det e ett synnerligen dåligt skämt, men det går ju inte hur jag än försöker. Va fint att du sjunger för henne, hon gillar det nog när hon lyssnar så.

Kramar

2010-04-09 @ 20:49:24
Postat av: Camila

Såååååååååå ont det gör i mig men du får verkligen mig att uppskatta det jag har ännu mer.

Vilken underbar människa du är Anna-Maria!!!

Det känns som om man får komma så nära er!

Jag tänker på er dagligen och även om jag inte är överdrivet troende ber jag faktiskt att det ska ske ett under och att Lova ska få bli frisk!

Du har gett mig ett minne i Cornelius låt. Jag kommer alltid tänka på er när jag hör denna i framtiden!

Kämpa på! Än är inte undrens tid förbi!

Supervarma kramar Camilla

2010-04-09 @ 22:20:05
URL: http://valle-nyman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0