LOVA AVGJUTEN

Idag har Lova varit och gjort sin avgjutning inför strålningen. Jag var bara inne tillfälligt då hon hade ont och Alvin blev lite skrämd så vi väntade ute i väntrummet. Hon måsta ligga på mage i nästans 30 minuter för att de skall få avgjutningsformen exakt inför strålningen sedan.
Lova skall enligt planerna ha hela 20 stråldoser. Över huvud, nacke och rygg. Dom hoppas att detta skall ge resultat och att de skall komma igång nästa vecka. Men det är en evinnerlig tid tills nästa vecka.
När hon redan är så trött och färdig och krafterna i händerna och armarna domnas av de också nu, precis som de gjort med benen.
Fy fan alltså. Hon är ju lam i princip och kan inte vända sig själv längre i sängen och hon har smärtor vid hjälp. Toabesöken är kämpiga och hon har blöja också i sängen nu för hon hinner inte alltid upp.
Lilla tappra Lova.


Alvin då? ja han och jag försöker hinna få tid till roliga saker vi med. Vi går på stan, äter pizza, leker på gården, målar och pysslar och han charmar alla han bara kan här.
Igår så njöt han av Pippi som sjöng på lekterapin med sjörövar Fabbe. Man får göra det bästa av allting bara.


Kommentarer
Postat av: Mia Mattsson

Lilla Lova va hon ska måsta utstå! Att måsta gå igenom nåt sånt här vi 6 års ålder kan inte vara rättvist!!:(

Å inte kan de va rätt att Alvin ska måsta se sin syster på detta sätt heller. Usch!!



Hoppas ni har det så bra ni kan iaf!

Kram

2010-04-20 @ 13:45:01
Postat av: Lisa

Du anar inte hur imponerad jag är över att ni överlever den mardröm ni lever i! Men vad har ni för val! När jag läser om strålning Lova ska få känns det som att det finns lite hopp kvar. Hoppas hoppas det! Kan inte tänka mig in i hur ni har det men som mamma kan jag ju ändå lite föreställa mig den smärta och panik ni måste uppleva. Du verkar vara en fantastisk mamma som är vi Lovas sida med alt vad det innebär samtidigt som du ser till att Alvin får en så bra och rolig tid vid sidan om som han kan! All heder åt dig!

Kram i massor från en medmänniska.

2010-04-20 @ 14:06:12
Postat av: mickiz

Finns inga ord. Tänker på er dag som natt. <3

2010-04-20 @ 15:11:19
URL: http://baramickiz.blogspot.com
Postat av: Maria

Hittade din blogg nyligen och vill bara tala om att jag tänker på er, helst tappra lilla Lova. Barn ska inte behöva gå igenom detta. Min dotter har strålats i flera omgångar då hennes återfall i leukemi kom i CNS. Att se sitt barn lida och se deras rädsla är så fruktansvärt - man vill så gärna byta med dem. Ta hand om er, kram Maria

2010-04-20 @ 15:20:33
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Toja

Ojoj .. varför måste hennes hälsa försämras så fort? Ni har ju nästan bara hunnit få det dåliga beskedet och så travar allt till skogs :(

Hoppas de kan få rätsida på allt med hjälp av strålning,att sjukdomsutvecklingen backar en bra bit och stannar upp.

Tänker på er!!

2010-04-20 @ 15:43:24
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Man blir stärkt själv av att veta hur ni har det. Allt känns så futtigt i jämförelse. kramar och styrka!

2010-04-20 @ 15:45:15
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Fina Tappra lilla Lova ♥

Det finns INGEN på jorden som kan förstå varför detta ska behöva drappa ett oskyldigt litet barn.

Anna-Maria du har en enorm styrka som orkar skriva men kanske det också är en ventil för dej att få pysa ur dej eländet. Tänk vad hela livet blir helt annorlunda när man hamnar i er situation och inte har ni något val. Ni bara MÅSTE ju ta er igenom detta. Du ska veta att jag tänker på er varje dag, tittar in och läser och skriver kommentarer ibland när jag känner att jag har något att skriva.

Önskar er ALL styrka som finns.

Bamsekramar till Er Alla ♥ ♥ ♥

Titti

2010-04-20 @ 15:54:19
Postat av: Matilda

Usch vad det gör ont i mig när jag läser om hur Lova och ni andra i familjen har det. Tycker du är otroligt stark som orkar blogga om allt som händer, jag vet inte hur jag sku klara av något sådant, men jag antar att man klarar av det som man blir tvungen till. Hoppas hoppas att det ska ske nån förbättring!

2010-04-20 @ 17:58:12
Postat av: Amanda<3

er älskade lilla lova, så tapper hon är..det finns inga ord..massvis med kramar till er <3

2010-04-20 @ 18:20:14
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: erika

Tänker på er massor! kramar

2010-04-20 @ 19:04:38
Postat av: Tessan

Vilken trevlig blogg du har här. Även om innehållet är mindre roligt. Kul att titta in här. Önskar er alla lycka till och skänker en extra tanke åt sjuklingen. /Tessan

2010-04-20 @ 19:04:52
URL: http://www.krokkofin.blogspot.com
Postat av: Camilla

Gråter,de tar så ont i hjärtat av att läsa hur ont Lova har det. Stackar lilla gumman som måste utstå denna skit cancern. Ni kämpar tappert, måste va fruktansvärt att behöva se sitt barn lida så. Kämpar kramar till hela familjen. <3

2010-04-20 @ 20:21:00
Postat av: Ann-Sofi

Tänker på er varje dag. Blir stum av den kamp ni genomgår nu, önskar er kraft att fortsätta kämpa!

kram

2010-04-20 @ 20:21:37
Postat av: Susanne

Önskar er all lycka med strålningen och hoppas så den utrotar det onda i Lovas kropp! Lider med er, tänker på er dagligen! Massor med lyckosparkar och kramar till er och Lova. // Susanne

Postat av: Johanna

Har följt med din blogg ända sedan nu skrev om Lova på mp. Tittar in dagligen med hopp om att det vänt till det bättre. Styrkekramar! Tänker på er!

2010-04-20 @ 20:45:57
Postat av: Johanna

Har dagligen tittat in på din blogg sedan du skrev om Lova på mp. Hoppas varje gång att allt skulle ha vänt till det bättre. Trots att vi inte känner varandra så finns ni i mina tankar. Många styrkekramar!

2010-04-20 @ 20:50:23
Postat av: Jessica / Tjollabolla

Lilla söta Lova. Det värker i mitt hjärta!

All kärlek till er, hoppas så innerligt att strålningen ska hjälpa...

2010-04-20 @ 20:54:41
URL: http://milosblogg.blogspot.com
Postat av: Sassa (Albins och Edvins mamma)

Ni finns i mina tankar dagligen! Jag vill inte, vill inte, vill inte att Lova (o ni andra med) ska ha det så svårt! Ingen vill väl det, allra mnst ni, men jag håller mina tummar hårt för att strålningen ska ha någon verkan! Många styrkekramar

2010-04-20 @ 22:19:23
Postat av: Petra

Tänk vad barn är tappra!

Tänker på er ofta trots att jag inte känner er alls.

Massor av kärlek / Petra

2010-04-20 @ 22:38:22
Postat av: Sara

Ville bara skicka massor av kramar till Lova och er!!!! Tänker på er!

2010-04-21 @ 07:49:02
Postat av: Heidi

Lilla fina Lova! Så hon kämpar och Ni med såklart!!

Ja man får göra vardagen så rolig och bra man kan för sina barn när någon är sjuk.

Det gör såå ont i hjärtat att läsa hur ont Lova har och vad hon måste utstå!

Jag önskar jag hade en trollstav och trolla bort alla hennes krämpor så hon fick bli frisk igen och springa som ett barn ska göra!



Du är så stark! Glöm inte bort dig själv med i detta!

Massa styrkekramar!

2010-04-21 @ 09:06:42
URL: http://vittsomsocker.blogspot.com
Postat av: Tove

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Men jag läser och tycker det är fruktansvrt orättvist. Önskar att ni får en så bra dag ni kan, alla fyra! Många kramar

2010-04-21 @ 11:58:43
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Ni kämpar på otroligt bra och jag tappar nästan hakan för hur stark du är! Lilla underbara Lova kämpar nog mer än någon annan just nu! Tänker på er dagligen och kände att det var dax att säga det. Ta hand om er, så pass mycket ni kan! Styrkekramar från mig.

2010-04-21 @ 23:23:53
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: Johanna H G

Du är en helt fantastisk mamma och människa. Jag hoppas så innerligt av hela mitt hjärta att lilla Lova slipper lida länge till och att behandlingen hjälper henne. Jag lever själv med en obotlig sjukdom och när det är som svårast så brukar jag tänka att att man får det man klarar av, vi är starka människor, därför har vi tilldelats våra bördor. All lycka till din fina famij!

2010-04-26 @ 11:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0