PEG

Lova fick sin PEG idag. Via den kan hon få mat och mediciner, men det dröjer ännu 4 - 6 veckor innan själva knappen sätts dit.
Operationen gick bra men nu börjar hon va full med slnagar och diverse då hon har sin PAC nålad också.


Imorgon skall vi träffa strålningsdoktorn och så är det något annat möte vi skulle på också. Det är väl vad som står på morgondagens schema. Jag bara önskar att strålningen hinner komma igång och kan ge något resultat, men det kanske är att begära för mycket av de högre makterna i vanlig ordning. Man vågar inte hoppas för mycket, så är det bara, för då blir man bara ännu mer ledsen om det inte ger något resultat, men det blir man nog ändå. När man fått höra hur illa det är och upplevt hennes liv de senaste veckorna så är det som om läkarna vet, och sagt sanningen men ändå vill hålla hennes liv kvar ett tag ännu.

Kommentarer
Postat av: Ida

Livet är inte rättvist! Lilla gumman.

2010-04-19 @ 20:55:43
URL: http://www.sweeti.se
Postat av: Katta

Lilla Lova jag håller tummarna för dig- det finns mirakel och den här gången är det din tur du ska klara det här lilla söta du.Har själv 3 barn och vet hur det känns när ens barn inte mår bra och då har jag endast drabbats av smärre sjukdomar men känslan finns där- att inte kunna bota smärta det är hemskt.

2010-04-19 @ 21:04:22
URL: http://girlinsuburb.blogg.se/
Postat av: Carina

Hoppas alla möten går bra o att strålningen nu ska ge nåt resultat som är åt det positiva hållet. Jobbigt med all ovisshet, önskar så att Lova ska få må bra o kunna njuta av livet igen som ett barn ska. Kämpar kramar till er!!!

2010-04-19 @ 21:15:23
Postat av: Inger

Jag tänker på Er,och hoppas att Ni finner styrka,att orka med det Ni nu går igenom.

Tänker på Er i morgon och lilla Lova.

2010-04-19 @ 22:16:37
Postat av: Elin P

Hoppet är det sista som överger människan! Hon är stark er lilla tjej!

håller alla tummar jag har.

kram

2010-04-19 @ 22:41:43
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Amanda<3

vad skönt att operationen gick bra..många kramar till er <3

2010-04-19 @ 22:47:45
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Therése

Tusen miljoner av de varmaste och vänligaste kramar till er alla. Ett fång ljuvligt doftande och härligt färgrika blommor kommer också i tanken.. :)

2010-04-19 @ 23:22:43
Postat av: marianne

Jag tänker att det ändå måste finnas ett litet hopp annars skulle väl inte läkarna utsätta lilla Lova för operationer eller strålning osv. Håller alla tummar och tår för er.

Tusen miljoner kramar

2010-04-20 @ 06:34:35
Postat av: camilla som har Tilda med hjärntumör

Hej!

Jag lider med dig och din familj. Du verkar uppgiven och jag förstår dig. Skönt att operationen gått bra. Nu hoppas jag på högre makter och att strålningen kommer igång så fort som möjligt så det börjar verka hoppfullt igen.



Fick tidningen Barn och Cancer igår och bläddrade i den och när man läser om barn som har och har haft tumörer så blir man så glad att det kan funka och man kan klara det.



Hoppas ni får bra mötesbesked och att strålningen kommer igång snabbt.



Kramar från Camilla

2010-04-20 @ 10:37:41
Postat av: Anonym

Skickar varma styrkekramar! Mina tankar är hos er dagligen!

2010-04-20 @ 11:16:15
Postat av: Stormis i dansktråden

Älskade lilla Lova och hela er familj <3. Vill bara hoppa in och skriva att jag är dietist och har jobbat ganska mkt med sondmat (dock till vuxna), så om ni har några funderingar så tveka inte på att höra av dig. Kram

2010-04-22 @ 11:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0