SÅ MYCKET

Hela familjen är nu framme i Uppsala. Och det är en massa undersökningar som skall göras. I skrivande stund kan jag inte uppdatera med någon speciell information om Lova och kommande behandlingar då det misstänker andra bekymmer också som skall tas ställning till. Men det är inga bra nyheter känns det som. Så mycket kan jag nog skriva, tyvärr, man blir lätt modlös också. Men man får hoppas vidare bara. Man håller ju fast vid hoppet.
Blir bara lite kort inlägg nu, lånar datorn i lekpaviljongen.


Edit: Med " inga bra nyheter " syftar jag på det lilla vi fått veta sedan vi kom igår och det var alltså inget vidare positivt. Nu skall det utredas vidare med ny MRT imorgon och vi vet att Lova har något mer än bara sin opticustumör hon grälat med så länge nu. De har även namngett denna cancerform men jag vill veta exakt innan man går ut med något mer nu, annat än att den är aggressiv.
Idagsläget kan Lova inte gå längre, och även med ledhjälp är det jättesvårt och hon har en gång nivå som en baby på 7-8 månader med hjälp. Hon är i behov av rullstol eller sittvagn. Med morgondagens MRT vill de kolla även ryggmärgen och se om det kan finnas någon tumör där, just för att hon inte kan gå. Det är nog allt jag kan skriva just nu.


Uppsalaresan i sig gick bra. Vi anlände nästans samtidigt, helikotern och bussen till Uppsala. Dryga 30 minuter emellan kanske. Det var sådan dimma också att helikoptern kunde ej flyga tidigare även flygplanen hade inställt fick vi veta.
Och det bästa av allt, på kvällen fick jag veta att jag fick sova där på barnneurologen iallafall, eftersom Lova mår som hon mår. Tillsvidare. Skiter det sig har jag en annan tillfällig inkvartering hos en släkting.


Kommentarer
Postat av: Carina

Hoppas ni får positiva besked oxå där borta o inte bara tunga jobbiga sådana. Tänker på er.

Styrkekramar

2010-04-12 @ 11:42:43
Postat av: anje

hej!

jag har alldeles nyss börjat följa din blogg, hamnade här på något vis.

det gör ont i själen att läsa om den hemska kamp ni går igenom. på håll o genom min läsning håller jag tummar o tår för att det ska bra för lilla lova!

ni ger styrka till andra människor, ni verkar starka hela gänget!

2010-04-12 @ 11:54:03
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Ida

Kram

2010-04-12 @ 12:22:23
URL: http://www.sweeti.se
Postat av: Maria

Sitter här & har läst hela din blogg... Vet inte alls vad jag ska säga men skickar de varmaste tankar från Värmland...

2010-04-12 @ 12:42:59
Postat av: Anette

Kan inte göra annat än att skicka över massor med varma kramar till er!

2010-04-12 @ 12:57:45
URL: http://nenne68.blogg.se/
Postat av: Anna

Tänker på er och hoppas ni får bra nyheter oxå! Kram!

2010-04-12 @ 13:31:40
Postat av: camilla som har Tilda med hjärntumör

Hej på dig!

Är hemma idag så jag har tid att kolla din blogg mitt på dan. Min dotter har mått dåligt sedan behandlingen i torsdags och inte kommit igång med någon mat ännu så det är soffläge som gäller. Annars har vi haft turen att hon kunnat gå i skolan de bra dagarna, fast då är jag med hela tiden.



Jag känner igen mig i den oro och ovisshet ni upplever. Jag tror det har varit det jag upplevt som värst under detta halvår, den där fruktansvärt utlämnande känslan när man ska träffa läkarna och inte vet vad man ska få för besked, Det är hemskt, magen vänder sig ut och in och hjärtat bultar och hela kroppen är konstig.



Jag hoppas ni får bra besked och att de andra bekymmerna inte är något, utan att Lovas kan komma igång med sin nya behandling.



Kramar från Camilla

2010-04-12 @ 13:35:07
Postat av: Inger

Vi är många som tänker på er.

2010-04-12 @ 14:35:13
Postat av: Helle

Ville bara sæga att vi ær många som tænker på er. jag følger en annan blogg också med en cancersjuk flicka som tyværr nog inte kommer øverleva fick de veta førra veckan och hær sitter jag med 2 friska barn och beklagar mig nær de ær snuviga och inte jag får nå sømn. skæms næstan. :( håller tummorna før att det finns hjælp kvar.

2010-04-12 @ 14:42:29
URL: http://musenet.dk
Postat av: Mia Mattsson

Hoppas det inte är dåliga nyheter ni får!! Lilla stackars Lova va hon ska måsta va me om... :(

Tänker på er alla dagar, men det hjälper ju inte er så mycket...



Styrkekramar!!

2010-04-12 @ 15:08:59
Postat av: Tove

Hoppas inte de hittar något mer på MRT.

Vad skönt att ni får sova där alla fyra, att vara tillsammans är det viktigaste. Kramar

2010-04-12 @ 15:57:33
Postat av: Camilla

Gråter, vill inte att de ska vara sant! De e inte mänskligt att någon skall behöva genom lida d er familj och lilla prinsessan Lova gör. Skickar styrkekramar <3

2010-04-12 @ 16:00:23
Postat av: Patricia

Oj oj,det här är bara för mycket. Att ni ska måsta gå igenom det här...jag önskar så att jag kunde göra mer än att bara tänka på er. Skickar all styrka jag kan.

2010-04-12 @ 16:05:27
Postat av: Didricks farmor

här på Åland är det ett fantanstiskt väder,sänder



varma solstrålar till er alla och även om ni inte vet



så mkt nytt vill man ändå läsa din blogg,för du



skänker oss läsare så otroligt starka tankar tack än



en gång att du orkar låta oss ta del av ert liv

2010-04-12 @ 16:42:49
Postat av: Tigerliljan

Anna-Maria, det ni går igenom känns så fruktansvärt tungt så jag kan inte ens föreställa mig. Det går knappt att ta till sig, men du ska veta att jag tycker att du är otroligt stark som skriver om det. Jag hoppas verkligen att du känner att det finns många här ute som hoppas och önskar att det ska gå bra för er, och som tänker mycket på er alla!



Jag skickar verkligen de allra varmaste kramar och tankar som jag bara kan!

/ Tigerliljan (Loppelina på fl)

2010-04-12 @ 17:19:46
URL: http://tigerliljan-livsresan.blogspot.com/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Men nääe :-( jag önskar sååå varje gång jag kommer in att det ska finnas någon strimma ljus och hopp :-( kramar igen, ni finns med i tankarna hela tiden! <3

2010-04-12 @ 17:25:33
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: dimondmissen (")(")

man blir berörd , man blir tårögd och funderar VARFÖR.... men det är inte så lätt för er är dagarna fulla med händelser , man kan inte ens ana.... att läsa din blogg uppfattar man inte tid eller tider, men jag vet det är 24 timmars vakande, med funderingar, humöret svänger både upp o ner, tankarna kommer och man mår illa och ni kämpar alla på och ni ger Lova all er kärlek, det märks.

Lova skall vara glad att ni är hennes familj, hon kämpar och tragglas och lurar sjukdomen lite, för hon är smart och glad - det ger även er lite styrka att orka finnas vid hennes sida



skulle jag kunna bota sjuka - hade jag redan gjort det :) inte bara jag som tycker o tänker så...

det enda jag kan o gör -är distans healing <3



Jag hoppas ni har det bra och önskar er all lycka i Uppsala .....



tänker på dig o er alla .........

skickar stora bryr mig om kramar

2010-04-12 @ 17:37:10
URL: http://diamondmissen.blogspot.com
Postat av: SOFIE

Tänker på er

2010-04-12 @ 17:38:21
URL: http://sofieskaos.blogspot.com
Postat av: fridda

Styrke kram!!

2010-04-12 @ 19:14:32
Postat av: Marianne

Hoppas det sker ett under. Mycket styrkekramar!

2010-04-12 @ 19:51:30
Postat av: Frida

Skönt att resan gick bra! Tänker så på er!

Kram,

Frida

2010-04-12 @ 20:08:47
URL: http://fridoli.blogspot.com
Postat av: Toja

Inte mer dåliga nyheter för er nu :((

Hoppas precis som de andra på att de ska ge er nåt positivt oxå!!

kram

2010-04-12 @ 20:18:24
Postat av: Carina

Skönt att resorna gick bra, hoppas allt annat går så bra det nu kan gå iaf! Tänker på er!!!

2010-04-12 @ 20:25:12
Postat av: Linda

Lilla vännen vad hon (och ni) måste stå ut med. Hoppas ni kan hitta några mysiga stunder tillsammans i all sorg och tråkigheter.

Kram

2010-04-12 @ 20:30:42
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej,



Har följt er ett tag och tycker att det är strongt gjort att blogga om detta , måste vara en mardröm ni lever i...

Får inte föräldrarna stanna över alltid eller??



2010-04-12 @ 20:46:11
Postat av: Linda m. 3

Finaste, söta lilla Lova! Blir så ledsen när jag läser om hur du har det! Stor, varm kram!

2010-04-12 @ 20:50:59
Postat av: Jossan

Fan fan varför!? Kramar till er inte för att det hjälper men bara så att ni vet, jävla skitsjukdom! Ingen mening med det här, varför har de inte kommit på botemedel för längesen, varför! Kram till er från Bohuslän!

2010-04-12 @ 21:02:03
Postat av: Ann-Sofi

Hoppas det ligger nåt i påståendet "inget ont som inte för nåt gott med sig".

Tänker på er!

2010-04-12 @ 21:04:36
Postat av: Therése

Kramar! :)

2010-04-12 @ 21:09:12
Postat av: Carro - mamma till Noel

Håller som alla andra tummarna för även goda nyheter! Tänker på er!

2010-04-12 @ 21:39:31
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Jossan

Ramlade in på din blogg idag och suttit och sträckläst! Så otroligt sorgligt och hemskt det som händer din familj!

Alla styrkekramar till ER!!!

Kram Jossan

2010-04-12 @ 22:12:20
URL: http://jossenin.blogg.se/
Postat av: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Ni finns i våra tankar

varje dag. Det ni upplever

måste vara bland det värsta

man som människa kan

utsättas för.

Styrkekramar till

hela familjen.

Titti

2010-04-12 @ 23:15:44
Postat av: Jeanette (Morty)

Tankarna finns hos er.

Massa kramar

2010-04-12 @ 23:16:47
Postat av: Amanda<3

huvvaligen, jag tänker på er! massvis med kramar <3

2010-04-13 @ 00:00:15
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Mia

Är ordlös och mållös..tycker utvecklingen gått så skrämmande fort för Lova, blev så chockad när jag loggade in idag att hon ej kan gå..Lilla Gumman och familjen hennes..Inga ord kan trösta, inga famnar kan ge den styrka som ni såväl behöver..Jag skänker er kraft i tanken, hoppas så att någon bot ska finnas men förstår oxå att det ser mörkt ut..

Kramar kommer här från Wien..

2010-04-13 @ 08:44:17
URL: http://www.vikingjoddlare.blogspot.com
Postat av: Rebecca

LIvet är inte rättvist. Ingen ska få genomlida det ni gör nu. Ni är starka hela familjen o era vänner med. Kram fortsätt kämpa man vet aldrig :)

2010-04-13 @ 09:47:03
Postat av: Elisabet Roslund

Så många Varma Tankar och så mycket energi jag skickar till er alla..............KRAMAR om er....

2010-04-13 @ 10:55:55
Postat av: Apan trimmar och slimmar med start 105 kg

Kram!

2010-04-13 @ 12:20:35
URL: http://guldgris.wordpress.com
Postat av: Jenny (Moas Mamma)

Hej familjen



Kan inget annat än säga att vi tänker på er, då vi själv sitter i samma sits som ni, hur fruktansvärt kan ett liv vara egentligen, inga föräldrar ska överleva sina barn, Fy fasiken helt enkelt..

Massvis med styrka till er alla.

Kram Jenny

2010-04-13 @ 14:09:02
URL: http://moahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0