SÖNDAG

Söndag och helgen har passerat. Imorgon kanske Lova får sin " matknapp " inopererad. Omständigt verkade det vara också. Skulle sticka ut någon lillfingertjock slang första 4 veckorna innan knappen i sig sätts på plats.
Vi skall väl också träffa strålningsdoktorn denna vecka. Det skall gjutas någon form också som lova skall ligga i då hon strålas.

Sista nätterna har varit för jävliga för henne, jämrar sig hela tiden. Inatt fick hon högre morfindos också. Hemskt att se henne få en massa " knark " typ. Kroppen vänjer sig ganska fort vid en dos och kräver sedan högre dos och det gör Lova redan.

Önskar jag hade något roligare att skriva om, det känns som om hela min blogg är en enda sjukdomsblogg. Men jag vill få med det som händer ändå. För nutiden, för framtiden.




 

Lova i juni förra året, innan hon fick sin cancerdiagnos.

Lycklig och glad och ovetandes vad som väntade.


Kommentarer
Postat av: Amanda<3

sänder alla mina varmaste kramar till er i denna stund..kramar

2010-04-18 @ 13:12:07
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Tove

Vad söt hon är på dne bilden Lova. Hoppas allt går bra i uppsala!

2010-04-18 @ 17:16:02
Postat av: J

Vilken underbar bild på Lova. Det är sådär glad hon borde få vara och inte ligga i en säng och ha smärtor.



Lova verkar vara en underbar tjej och ni kommer alltid att vara stolta föräldrar till detta härliga barn. Det kan inga sjukdomar i världen ta ifrån er.



Kram

2010-04-18 @ 17:26:58
Postat av: Tessa

Jag tycker det går långsamt med det de ska göra. Det måste ju kännas som en evighet för er att vänta bara en vecka på något. Tänker på er.

2010-04-18 @ 17:34:30
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Fina fina Lova!!!



I mina ögon finns det ingen rättvisa.

En liten bit av mig dör när jag läser om er.



Så starkt och så fint av dig att du orkar dela med dig!!!



Superstora styrkekramar till hela familjen!!!



/Camilla

2010-04-18 @ 17:34:47
Postat av: Elin

massa kramar till er

2010-04-18 @ 17:54:16
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: fridda

Det är så fruktansvärt ;(

Styrka o kramar o många varma tankar!

2010-04-18 @ 17:54:44
Postat av: Camilla

Å sötaste Lova, hon e en riktig prinsessa. <3

2010-04-18 @ 19:37:40
Postat av: Malin

Stor kram till er! Vilket vackert foto på Lova.

2010-04-18 @ 20:39:48
Postat av: Carina

Hoppas det går bra med "knappoperationen" oxå!

Tänker på er!!!

2010-04-18 @ 20:59:10
Postat av: camilla som har Tilda med hjärntumör

Hej!

När jag ser Lovas foto från förra sommaren innan sjukdomen bröt ut så tänker jag tillbaka på hur min egen dotter såg ut innan hennes hjärntumör blev upptäckt. Det är fruktansvärt att se hur ens barn förändras till utseendet av sjukdom och mediciner. Man har nästan glömt hur de såg ut innan och man undrar hur de skulle sett ut idag om aldrig sjukdomen hade kommit.



Men vi har vant oss vid Tildas nuvarande utseende och jag förmodar att ni vant er vid Lovas. Det är ju så vi har det nu. Men tänk vad kortison och håravfall och lidande och oro kan ställa till med. Sen är de ju hur söta som helst med sina runda kinder och lite ulliga nyutväxta hår och leenden som kommer de bra dagarna.

Det är ändå fantastiskt vad barns kroppar är starka och att de orkar komma igen med nya krafter.



Hoppas det går bra att gjuta Lovas mask. Tilda är ganska stolt över sin mask som nu ligger i vår bokhylla, som ett minne från stråltiden.



Ha det bra, kramar Camilla

2010-04-18 @ 21:27:14
Postat av: sofie

Hon är en riktig kämpe lille Lova..Kramar till hela familjen

2010-04-18 @ 22:59:28
URL: http://sofieskaos.blogspot.com
Postat av: Inger

Söt bild på Lova,tänker på er alla.

2010-04-19 @ 07:20:37
Postat av: Nettan

Om jag vill skicka något till barnen var kan jag skicka det ?

Jättemånga kramar !

2010-04-19 @ 08:52:03
Postat av: Anna

Tänker på er!

2010-04-19 @ 13:20:21
Postat av: Didricks farmor

Att skriva är ditt sätt att bearbeta situationen annars blir allting jätte tungt att bära,jag kan förstå att du tycker det är jobbigt att se Lova få mkt

morfin, men det är bättre än att hon skall ha ont skickar många soliga hjärtekramar till hela fam från oss här på Åland



2010-04-19 @ 14:13:29
Postat av: Magdalena

Älskade barn! Jag önskar jag kunde ta bort det onda & göra allting bra för er. Många kramar till er <3

2010-04-19 @ 18:38:36
URL: http://solovable.com
Postat av: Mawe

Appropå Canvas tavla, denna bilden har också Canvas potential, tycker den är alldeles underbar =)

Söta goa Lova

2010-04-23 @ 07:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0