DET OSYNLIGA BARNET

Barncancerfondens nya reklam berör starkt. Förut fanns inga föräldrar bakom stolarna, den här bilden förstärker intrycket ytterligare mot tidigare, även om det också gjorde intryck.
Den fjärde stolen är tom, bakom den står en änglamamma, och så ser det ut för mig och min familj och flera hundratals familjer till.


Ifjol startade jag Lovas spargris. Låt Lovas minne leva vidare genom att ni kanske skänker den en slant. Pengarna är inte våra utan de går oavkortat till bl.a Barncancerfondes forskning och annat viktigt som rör barncancer.
Lovas gris har alltid uppnått sina mål, nu vill vi upp i 50.000 kronor. Det fattas mindre än 3000 dit, med er hjälp, era vänner och deras vänner osv, då går det att nå målet snart.


Ingen borde drabbas av det här, men det gör det. Varje dag, Imorgon kan det vara ditt barn som drabbas, och om oturen slår till, blir ni föräldern med det osynliga barnet, den fjärde stolen, den fjärde föräldern.

3 av 4 överlever barncancer, det kan låta så mycket, men tyvärr. Det är för lite. Därför ville jag återigen uppmana er, mata Lovas spargris. Att se bilden, och fälla en tår, hjälper tyvärr inte långt.






Bilden lånade jag från Barncancerfonden.



Kommentarer
Postat av: Niklas, Hannas pappa

Anna-Maria,

Jag HATAR verkligen det budskap som bilden ämnar förmedla. Som du kanske vet var vi på möte med Olle Björk och co ang den föregående (utan föräldrar) eftersom så fort vi hörde "jinglen" bröt vi mer eller mindre ihop...tyvärr spär denna på ytterligare...men som sagt: PENGAR måste in även om ni, vi och alldeles för många andra människor/föräldrar inte får våra underbara barn tillbaka...

"Massmis med"

Från en pappa som känner ett enormt tryck över hjärtat så fort han ser BCF:S reklambild.....

2010-08-20 @ 13:01:33
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Veronica

Lova,

jag önskar jag önskar så att du satt på fjärde stolen!!!

Att man slapp se den tom.....

2010-08-20 @ 14:02:38
Postat av: yvonne

kram

skall ta o betala in till Ålandsbarncancerfond

2010-08-20 @ 16:43:14
Postat av: Kia

Det stämmer som Niklas skriver,vi var på detta mötet tillsammans i Gbg.Många människor i min bekantskapskrets har inte förstått att barn och föräldrar bakom och på stolarna är "verkliga"Dom tror att det är "statister".Har hört att det är många som tror likadant.Får nog maila fonden igen att informationen måste gå ut hur det ligger till.Dom får nog även tala om att pengarna som kommer in inte bara går till "forskning"utan till mkt annat behjärtansvärt för det drabbade barnet och familjen+annat.Kram Kia

2010-08-20 @ 17:28:21
Postat av: therese

Den reklamen e fruktansvärd men jag tror det är bra just för pengarnas skull! Det är Victors mamma som står bakom den 4:e stolen, följer hennes blogg om förlusten av sin lille son som inte ens fick fylla 2 år. Alla ni föräldrar som förlorat ett älskat barn jag lider så fruktansvärt med er =´( När man läser om sådant här blir det så verkligt just att barn dör varje dag, har själv barn och jag kan inte ens tänka "om" Jag kan inte i min värsta mardröm förstå vad det är ni går igenom. Kramar till er alla!!!!

2010-08-20 @ 18:32:38
Postat av: Kia

Till Therese,tack,tack,för din empati.Det värmer,vi är så många som förlorat barn till "cancermonstret"Kram Kia,en av mammorna.

2010-08-20 @ 22:33:40
Postat av: Amanda<3

kram till er..

2010-08-20 @ 23:01:22
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Maria Nilsson

Herre gud, jag har varit lika ovetande jag att det är "riktiga" barn och föräldrar och att den fjärde stolen är en änglamamma.

Jag får erkänna att jag är okunnig om barn som drabbats av cancer, men jag trodde det var många fler som övervann sjukdomen. När man ser reklamen så inser man verkligheten på ett annat sätt.

Är nog tyvärr vanligt att man inte riktigt vet när inget barn i ens omgivning drabbats av den fruktansvärda sjukdom.

2010-08-21 @ 12:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0