PRATA MED LOVA

Kommer på mig själv ibland då man kör bil att man pratar med Lova som om hon åkte med, det känns tungt att veta att hon inte är där på riktigt men samtidigt är det skönt, skönt att bara ibland berätta vart man är på väg och vad man ska göra och sånt där smått man samtalade om förut. Det är inga långa samtal men små meningar ibland, bara för att det är skönt i allt det onda.



 

Vi saknar dig så, du omtänksamma, pratglada lilla vän.

Älskade hjärtat, tänk om det gick att få dig åter, då hade du varit här igen nu.


Kommentarer
Postat av: Carina

Skönt att "prata med" Lova kanske du inga svar får men ändå. Brukar prata för mig själv ganska mycket när jag e ensam o annars med för den delen :)

Styrkekramar

2010-08-28 @ 16:44:49
Postat av: yvonne

känner igen detta, när min pappa levde så ringde jag varje dag till honom vid tiotidsen på förmiddan... det tog nån månad för mej innan jag lärt mej att inte ringa

o ännu sku jag vilja ringa till honom o berätta om barnen

o ack så mycket värre att förlora sitt barn

kram

2010-08-28 @ 17:07:22
Postat av: Kia

Jag pratar ofta med Simon också,precis som vi alltid gjorde när vi var tillsammans.Ibland ber jag om hjälp och det känns faktiskt bra.Visst är det oerhört tungt men vi bestämmer vad som är bäst för oss.Visst vill man gapa,skrika och förbanna denna skitsjukdom som tog våra barn.....men det hjälper tyvärr inte.Ha en bra helg,så gott det går.Kram Kia

2010-08-28 @ 17:36:55
Postat av: Anonym

fina lilla lova

2010-08-28 @ 18:05:06
Postat av: therese

Lilla fina Lova, det är något speciellt med denna flicka det kommer jag tycka i hela mitt liv. Jag tror hon hör dig när du pratar med henne men hon kan inte svara dig. Har fått veta att min älsda och på ett sätt bästa jobbarkompis drabbats av cancer. Hon gick på semestern å tyckte det skulle bli så skönt, vi pratade om lite projekt i höst å sa hej då. Hon kom aldrig tillbaka utan hade insjuknat snabbt under sin semester. Dom tror det är i levern. Jag är så ledssen, hon är 50+ och har massa barn och barnbarn inte kan väl hon dö. Jag vet att det inte alls är jämförbart med att någons barn dör, men det känns jättetungt att veta att någon man tycker om och känt länge kämpar mot ett sånt här monster =/ kram till er lilla familj

2010-08-28 @ 18:15:51
Postat av: Felicia

tänker på er...varje dag... Lova hör dig, när du pratar med henne. Även fast hon inte svarar så vet jag att hon hör dig. Och hon tycker det är roligt och ler när hon hör dig berätta, vart ni är på väg. Fortsätt prata, så hon kan lyssna...



Hon hör. Fast du inte hör henne.

Hon ser. Fast du inte ser henne.

Hon älskar dig. Och du älskar henne...

2010-08-28 @ 18:44:27
URL: http://ananasjuicen.blogspot.com
Postat av: Cilla

Hej. Det är klart vi ska fortsätta att prata med våra små flickor,dom hör oss....det måste dom!!!

Ibland när jag kör så sitter jag och tittar i backspegeln och kan se en glad Evelina som sitter och "diggar" och sjunger med i låtarna i mitten på baksätet på en fast upp höjd bältes stol. Det gjorde hon nästan alltid och det är något jag alltid kommer att kunna se framför mig (fast då i backspegeln) för alltid . Kram ta hand om er. från en annan ängla mamma

2010-08-28 @ 19:13:11
URL: http://www.prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: jessica

Jag vill men kan inte komma på något bra att skriva,just detta inlägg berörde mig extra mycket.



Tänker mig in i det ni lever med behöver tacklas med var dag och natt dygnet runt,veckor månader och resten av livet..



Önskar ingen skulle behöva uppleva det ni gör!



Lilla Fina Lova och du har en underbar familj,önskar så att du hade fått stanna kvar hos dem på jorden!



Du finns där nu med,men inte på samma sätt!



Kram!

2010-08-28 @ 21:29:38
URL: http://familjenkidz.blogg.se/
Postat av: Veronica

Men gud vad gullig!!!

Sötaste Lova,

så hjärtknipande.

Varför?

2010-08-28 @ 21:55:51
Postat av: Amanda

så fin lilla lova är..himlens finaste ängel..hon finns alltid med er vad som än händer..kram till er alla :)

2010-08-28 @ 23:55:42
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Ninna

<3 Oj gullevännen vad det berör att läsa detta <3 Kram

2010-08-29 @ 00:13:08
Postat av: Mona

Hej! Tänkte tipsa om en artikel som finns i Allas veckotidning nr 26 / 2010, där kan man läsa om en familj som drabbats lika svårt som ni.

2010-08-29 @ 14:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0