VARFÖR MÅSTE MAN VARA PERFEKT

Postat av: Anna

Så fånigt, du kan ju inte mena att hon skulle ha stulit namnet från dig? Tycker du verkar sund och klok för det mesta men det här låter som ett skämt.


Måste jag alltid skriva perfekta ämnen, perfekta tankar, vara sund och klok. Är jag en övermäktig Gud eller vart vill du komma då du klassar ner mina känslor med ett skämt. Ja, jag känner mig snuvad på bloggens namn i dagens läge, hade det varit den gamla Dolce Bambini när Lova levde så NEJ. Men idag är det här inte en vanlig mammablogg längre.
Det är också en blogg som ligger högt på topplistorna och redan har andra förvånade läsare hamnat i fel blogg och undrat de med att det fanns en till mitt i allt. ( På samma portal ).


Det här inlägget är tillägnat alla mina läsare, om jag inte får känna någonting och blir ifrågsatt konstant eller nedsänkt måste ni också förstå att den här bloggen kommer att upphöra fast ni jämt får nya chanser. Hur många chanser till behöver ni?
Om att den andre inte skulle veta om min blogg, det kan ni läsa mer om bland kommentarerna men utöver det så Ja, för hon är precis under mig i Bloglovin. Och skulle du ha min blogg hade du också reagerat med blandade känslor, garanterat. Men du har väl tur, du är väl en lycklig vanlig mammabloggare bara, precis som det skall vara. Och då kan man inte fatta att vad som helst kan göra ont, eller glädja eller sänka.
Synd att jag ens berättade något om det här. Jag skall ju bara skriva om Lova, sorg och kloka ord, hela tiden. Det är dessa krav ni verkar ha på mig, annars är jag oklok, osmart och tänker osunt.

Kommentarer
Postat av: SaramedM

Nej du ska vara precis som du är, precis som du känner och tänker

Klart du reagerar, det gör jagockså

Det känns olustigt och konstigt att man vill ha samma namn på sin blogg faktiskt



2010-08-30 @ 12:53:17
Postat av: ingegerd

Kan inte förstå att man kan göra så!



Förstår att du blir ledsen o upprörd.

2010-08-30 @ 13:11:31
Postat av: eskil storfot

hadde jag en blogg så vill man väl ha ett unikt namn.detta är ju knappast en ren tillfällig het för hon har ju reggat namnet 2.08 detta år.

jobbit när folk ska utnyttja andra

2010-08-30 @ 13:21:13
Postat av: lotten

Jag förstår att du blir upprörd jag tycker inte man tar ett annat namn så och som du säger är ju din blogg oerhört stark och gripande, den handlar om förlusten av en älskad dotter. Sen tycker jag bara du skall bry dig om alla oss som är vänligt inställda, vi som läser din blogg med medmänsklighet och som förstår att du måste få känna det du gör. Det är vi som räknas som dina "riktiga" läsare och inte en hop dumhuvden som tror sig kunna styra över vem du skall vara. Tänk på det Anna-Maria! Du måste försöka tänka bort alla bittra människor som inte har något eget liv, för din egen skull menar jag. Kram! Alla tankar till lilla Lova

2010-08-30 @ 14:02:40
Postat av: Alexandra

Skit i allt o alla som bara tar din energi och fokusera istället på de som ger dig energi. Det är vad du behöver, inget annat. Fan (förlåt) vad trist när det blir så negativt... men som sagt: försök strunta i det och var exakt som du är. Kramar

2010-08-30 @ 14:09:28
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: anna

Jag förstår precis din reaktion! Varför inte hitta på ett eget namn...omöjligt att hon inte vet om din blogg...känns som hon vill ha lite "gratis reklam" och "rida" på dina besökare.

Läser DIN blogg dagligen och blir alltid berörd. Fortsätt gärna skriva.....

Mvh Anna

2010-08-30 @ 14:12:16
Postat av: Mia Johansson

Hej! Den här bloggen berör alla och envar som läser den! Ett litet men välmenande råd från lilla mig är : Var bara DIG själv, skriv om det DU vill och bry DIG INTE om andras tyckande! Kram!

2010-08-30 @ 14:20:08
Postat av: Alexandra

Lustigt att du tog upp det A-M, för när jag var hos svärmor i småland så skulle jag söka efter din blogg... (Följer ju den dagligen) Och jag sökte på dolce bambini och kom in till fel blogg... Jag blev väldigt förvånad!

2010-08-30 @ 14:37:59
URL: http://theheadrush.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det är ingen som sagt att du måste vara perfekt, men man ska kunna ta emot kritik och t.o.m. ibland erkänna att man kanske överdrev en smula. Jag tror inte att dessa föräldrar med en sjuk liten dotter, är så besatta av dig att de snor ditt namn rakt av bara för att efterlikna dig. Det är att ha inte lite höga tankar om sig själv! Det är heller ingen som förnekar dig att få känna sorg, men hur hemsk sorg ni än må befinna er i så kan man faktiskt inte ursäkta allt man gör och säger med just sorgen. Sorgen är ingen ursäkt att trampa andra folk på tårna och hänga ut människor!

2010-08-30 @ 15:37:18
Postat av: Amanda

Men alltså, seriously nu!? Det här känns väldigt lågstadie nivå. Det är ett relativt välkänt uttryck med fin betydelse på ett språk som många gillar, ingen har ensamrätt på namnet och uppenbarligen fick ju den andra bloggen namnet godkänt. Så whats to cry about? Ingen har hackat sig in på din blogg, smutskastat den (som du dock gör) eller på något sätt stört din blogg. Så snälla någon, lämna sandlådenivån och låt den andra familjen/bloggen vara ifred....

2010-08-30 @ 15:40:45
Postat av: Camilla

Utan att trampa på dej A_M i din sorg så tycker jag att hon andra bloggerskan har all rätt att heta samma som du.. Finns inga regler att inte få heta vissa saker andra heter, cybern är full av sådant ju. Ta det som en komplimang, OM hon fastnade för namnet när hon såg din blogg (nu har mannen i familjen redan sagt att så inte är fallet men..). Hon vill helt säkert leva sitt eget liv under samma vackra pseudonym! :) Och råkar hon få en läsare extra pga felsökning kanske du kan bjuda på det. Snart lär sej folk vilken de letar efter och misstagen blir färre.

2010-08-30 @ 15:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0